"A BKV három éven belül nem tervezi, hogy pályázatot ír ki új villamosok beszerzésére. Egy ilyen tender átfutási ideje ugyanis három év" - közölte az mfor.hu kérdésére a társaság sajtóosztálya. Azt a cég azonban nem zárja ki, hogy - megfelelő ajánlat esetén - a hannoveri villamosok után újabb használt járműveket szerez be külföldről.
A BKV közlése szerint egyébként a villamosközlekedés "nagyon nagy hangsúllyal" szerepel fejlesztési terveikben. Ez ugyanis uniós trend: a kötött pályás közlekedés arányát a fejlesztések terén mindenhol erősítik, mivel olcsóbb és környezetkímélőbb az egyéb közlekedési módoknál.
A közlekedési társaságnak jelenleg 601 darab villamosa van, amelyek átlagéletkora több mint 25 év. Új villamosokra egyébként az egyes és a hármas vonalon lenne a legnagyobb szükség a vállalat szerint.
Mint arról korábban beszámoltunk, szerdán Budapesten is bemutatta Citadis nevű villamosát az Alstom. "Amennyiben bármelyik magyarországi nagyváros tendert ír ki villamosok beszerzésére, biztosan pályázni fogunk" - mondta el Roland Kientz.
Az Alstom Transport alelnöke Budapest mellett Debrecent, Miskolcot és Szegedet is megemlítette szóba jöhető célpontként. Kiemelte: az Alstom már most készen áll a jövendőbeli tenderekre, és célja, hogy tovább terjeszkedjen a magyar piacon.
A BKV egyébként legutóbb a Siemenstől vásárolt új villamosokat: a 4-es és a 6-os vonalon közlekedő Combinókért, valamint a kapcsolódó szolgáltatásokért összesen 136 millió eurót (mintegy 40 milliárd forintot) fizetett.
W. B.
Menedzsment Fórum