A csúszás oka, hogy a Flirt utolsó, az összecsatolt üzemmódú közlekedtetéshez szükséges vizsgáján rendellenességet észleltek, ami miatt a mérést meg kell ismételni. Mivel erre legközelebb április harmadikán kerülhet sor, ezért a MÁV legkorábban április negyedikén állíthatja menetrendszerinti forgalomba a vonatokat, mondták el az mfor.hu-nak a Stadler Trains Magyarország Kft.-nél.
A vasúttársaság korábbi közlése szerint az első két Flirt a Budapest-Székesfehérvár szakaszon közlekedik majd. A típusengedélyt csupán az első járműnek szükséges megszereznie, a többi automatikusan megkapja azt.
A svájci vonatgyártó cég áprilistól kezdve havonta két-három új szerelvényt ad majd át a MÁV-nak, így - a szerződésnek megfelelően - 2008 márciusáig mind a harminc motorvonatot le fogja szállítani.
A Stadler és MÁV között - maratoni jogi csatározás után - 2006. március 22-én lépett életbe a szerződés harminc elővárosi villamos motorvonat beszerzésére és karbantartására. Az első két járműnek hivatalosan egy évvel ezután kellett volna forgalomba állnia, ami - mintegy két hetes csúszással - gyakorlatilag teljesül is. A harminc vonat ára önmagában 144,6 millió euró, azaz mintegy 36 milliárd forint.
A Flirtök a Déli pályaudvarról induló három elővárosi vonalon futnak majd, Pusztaszabolcs, Székesfehérvár és Tatabánya irányába. A vasúttársaság szerint általuk az érintett vonalak mentén élő több mint 300 ezer ember utazása válik gyorsabbá és kényelmesebbé.
Menedzsment Fórum