2p

A MÁV által múlt héten tervezett április elseje helyett néhány nappal később állhatnak forgalomba Magyarországon a Stadler Flirtök.

A csúszás oka, hogy a Flirt utolsó, az összecsatolt üzemmódú közlekedtetéshez szükséges vizsgáján rendellenességet észleltek, ami miatt a mérést meg kell ismételni. Mivel erre legközelebb április harmadikán kerülhet sor, ezért a MÁV legkorábban április negyedikén állíthatja menetrendszerinti forgalomba a vonatokat, mondták el az mfor.hu-nak a Stadler Trains Magyarország Kft.-nél.

A vasúttársaság korábbi közlése szerint az első két Flirt a Budapest-Székesfehérvár szakaszon közlekedik majd. A típusengedélyt csupán az első járműnek szükséges megszereznie, a többi automatikusan megkapja azt.

A svájci vonatgyártó cég áprilistól kezdve havonta két-három új szerelvényt ad majd át a MÁV-nak, így - a szerződésnek megfelelően - 2008 márciusáig mind a harminc motorvonatot le fogja szállítani.

A Stadler és MÁV között - maratoni jogi csatározás után - 2006. március 22-én lépett életbe a szerződés harminc elővárosi villamos motorvonat beszerzésére és karbantartására. Az első két járműnek hivatalosan egy évvel ezután kellett volna forgalomba állnia, ami - mintegy két hetes csúszással - gyakorlatilag teljesül is. A harminc vonat ára önmagában 144,6 millió euró, azaz mintegy 36 milliárd forint.

A Flirtök a Déli pályaudvarról induló három elővárosi vonalon futnak majd, Pusztaszabolcs, Székesfehérvár és Tatabánya irányába. A vasúttársaság szerint általuk az érintett vonalak mentén élő több mint 300 ezer ember utazása válik gyorsabbá és kényelmesebbé.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!