A KHEM az elutasítás indoklásában emlékeztet rá, hogy az autóbusztörvény rögzíti annak feltételeit, hogy a szolgáltató kezdeményezése alapján milyen esetekben adható megbízás korábban nem biztosított közszolgáltatásra. A jogszabály szerint erre csak akkor van mód, ha az így megvalósuló közszolgáltatás valós utazási igények ésszerű kielégítését szolgálja, és nem jár együtt más szolgáltató közszolgáltatási szerződésben rögzített jogainak sérelmével vagy működőképességének veszélyeztetésével. E szolgáltatásért a szolgáltató veszteségkiegyenlítést nem kaphat.
Mint ismert, a Zala Volán szakszervezetei júliusban tiltakoztak az OrangeWays tervezett menetrend szerinti járatai ellen, mert úgy vélték, a Budapest-Zalaegerszeg közötti járatok beindítása után tisztességtelen versenyhelyzet alakulna ki.
A Zala Volán szakszervezetei akkor közös levelet juttattak el Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterhez, amelyben azt kérték, hogy ne támogassa a magánvállalkozó cég menetrendszerű autóbuszjáratainak indítását. A szakszervezet szerint "a helyközi közlekedés megújítása, színvonalas ellátása helyett a nyereség kiszivattyúzása húzódik meg a háttérben, amivel tudatosan legyengítik a Volánokat a 2012-es piacnyitás előtt".
Ezzel kapcsolatban Kovács Miklós, az OrangeWays Zrt. vezérigazgatója elmondta: "A bevezetendő üzleti alapú szolgáltatások úgy szolgálhatnak ki egy sajátos piaci szükségletet, hogy közben az állami költségvetést is tehermentesítik".
Az OrangeWays 800 millió forintos beruházással kívánja elindítani belföldi expresszbusz-szolgáltatását: az eredeti tervek szerint Budapestről öt nagyvárosba - Győrbe, Zalaegerszegre, Miskolcra,Szegedre és Debrecenbe - indított volna naponta többször közlekedő buszokat.
Kovács Miklós szerint a szolgáltatás olyan fogyasztói kört céloz meg, amelyek igényeit jelenleg a közszolgáltatók nem elégítik ki".
A belföldi közlekedtetési piacra az OrangeWays meglátása szerint egyedülálló, a légitársaságokéhoz hasonló szolgáltatási struktúrájával kíván betörni. A mai távolsági buszközlekedésekből hiányzó szolgáltatásokkal (utaskísérő, személyes multimédiás lehetőségek, ingyenes meleg ital és napi sajtó, stb.), kínálna alternatívát utasainak.