A Microsoft a Yahoo felvásárlásával az internetes-üzletágban erősítené pozícióját, szemben a terület domináns cégével, a Google-lal. Az utóbbi napokban a Yahoo köreiből olyan hírek is felröppentek, hogy a cég - amely maga is érzi a Google erős piaci nyomását - a Microsoft felvásárlással szemben mégis a Google-lal összefogva keresne menedéket: online hirdetési részlegét a Google-ba szervezné ki.
A Microsoft Corp. a múlt pénteken tett 44,6 milliárd dolláros készpénzes és részvénycserés felvásárlási ajánlatot a Yahoo! internetes keresőrendszerre és tartalomszolgáltatóra. Az ajánlat részvényenként 31 dollár, ez 62 százalékos felár a Yahoo csütörtöki, 19,18 dolláros Nasdaq piaci záróárához képest.
A Yahoo Inc. üzemelteti a világ egyik leglátogatottabb oldalának számító Yahoo! internetes portált és tartalomszolgáltatót. A Microsoft - amely a második félévben zárná a felvásárlást - legalább évi egymilliárd dolláros megtakarítást remél az ügylettől.