4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ugyan késésekre lehet számítani, ám járattörlésekre valószínűleg nem kerül sor. A szakszervezetek fél 4 és fél 9 között munkabeszüntetést hirdettek a kettes terminálon.

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) a Malév földi kiszolgáló cége, a Malév GH-nál hirdetett sztrájkot vasárnap 15.30-tól 20.30-ig, miután nem tudott megegyezni a munkáltatóval.

A sztrájk ellenére egyelőre akadálytalan a forgalom a ferihegyi repülőtéren, a munkabeszüntetés első félórájában nem kellett intézkedni a gépek indulási idejének halasztásáról, és a terminálon sincs zsúfoltság - mondta el az MTI-nek Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. A vezető elmondta, hogy a 200 Malév GH dolgozóból eddig tizenheten csatlakoztak a felhíváshoz, a sztrájk elején valamennyi check-in pult működött a reptéren. Sok utas hamarabb érkezett a repülőtérre, így ők már a tranzitban várják járatuk indulását. Hozzátette, hogy a munkabeszüntetés ideje alatt mintegy 30 járat indul Ferihegyről 1500-1600 utassal. 

Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője korábban arról tájékoztatott elmondta, hogy a sztrájk érintheti a Malév mellett a ferihegyi kettes terminálra üzemelő más légitársaságok járatait is. A reptér illetékesei azt közölték, hogy "valamennyi repülőtéri cég azon fáradozik, hogy utasaink a lehető legkevesebb kényelmetlenséget szenvedjék el a sztrájk alatt és miatt. Mindent megteszünk azért, hogy utasaink és csomagjaik biztonságosan megérkezzenek úti céljukhoz." A társaság azt javasolja, hogy amennyiben valakinek a járata sztrájk alatti időpontban indul a ferihegyi 2-es terminálról, úgy az indulás előtt három órával érjenek ki a repülőtérre.

A Malév korábban azt közölte, hogy a magyar légitársaság számos alternatív, jogszerű lehetőséggel fog élni a sztrájk ideje alatt, hogy biztosítsa az üzemelést és az utasok elszállítását. Arra kérik azonban az utazókat, hogy a gépük indulását megelőzően a szokásosnál legalább egy órával korábban érkezzenek ki a repülőtérre, és akinek módja van rá, éljen az online check-in lehetőségével.

A LESZ  pénteki közleményében azt közölte, hogy eredménytelenül zárultak a tárgyalások, amelyek a Malév GH-nál hónapokkal ezelőtt, a Budapest Airportnál pedig több mint egy éve kezdődtek meg. A közleményben a szakszervezet megjegyzi, hogy a Malév GH vezetése a kollektív szerződésről szóló tárgyalások folytatásától is elzárkózik.

A LESZ a Budapest Airport (BA) és a BA leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag-kiszolgáló Kft. (RÜK) vezetésétől a korábbi kollektív szerződés visszaállítását, a kollektív szerződés eltörléséből és a korábbi évek reálbér-csökkenéséből eredő anyagi veszteségek kompenzációját követeli, valamint mindkét  cégnél 10-10 százalékos béremelést akar elérni.

A Malév GH-nál a nyáron bejelentett megszorítások visszavonásáért és az alapbérek emeléséért hirdette meg a sztrájkot a LESZ. A szakszervezet szerint a Budapest Airportnál komoly megtakarítások érhetők el. A LESZ szerint "...az évi többmilliárd forintos szakértői és tanácsadói szerződések jelentős részét házon belül meg lehetne oldani hatékonyabb menedzseri munkaszervezéssel. A vezetők szolgálati járműveinek olcsóbbra cserélésével, és a benzinköltségen 100-200 millió forint lenne megtakarítható. A kommunikációs keretben is van még tartalék."

A Malév GH és az egész Malév-csoport anyagi helyzete átláthatatlan - állítja a LESZ. A közlemény hivatkozik Martin Gauss vezérigazgató sajtónyilatkozatára, amely szerint a Malév GH nyereségesen működik, ami miatt elvárható, hogy az elmúlt évek bércsökkenését ne tetézzék januártól további 20-25 százalékkal. A LESZ véleménye szerint a tárgyalásokon "mindkét cég vezetése rugalmatlannak bizonyult, kompromisszumkeresés helyett erőfitogtatásra és fenyegetőzésre használta fel a sztrájkveszélyt elhárítani hivatott tárgyalásokat".

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!