A nemrég bemutatott Model 3 típusra alig néhány hét alatt 400 ezer megrendelés érkezett. Az igényeket a meglévő kapacitással csak évek alatt tudná kielégíteni a Tesla. Az évi 500 ezres gyártási kapacitást ezért az eddig tervezettnél két évvel korábban, 2018-ra kívánja elérni, 2020-ra pedig már az évi egymilliót tűzte ki célul.
Tavaly a Tesla 50 ezer autót gyártott. Legfontosabb gyártmánya, a Model S megrendelései az első negyedévben 45 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest.
A 35 ezer dolláros árszintre beállított Model 3 a tervek szerint 2017 végén kerül a piacra. A Tesla azonban eddig egyetlen modelljével sem tudta tartani a kitűzött határidőt. A Model X gyártásának megindítása például egy év késlekedést szenvedett és a kapacitás felfuttatása is lassabban halad a tervezettnél.
Elon Musk vezérigazgató mindenesetre abból indul ki, hogy 2017 második felében a Model 3-ból már 100 vagy 200 ezret le fognak tudni gyártani. A beszállítóknak 2017 július elsejéig kell felkészülniük az alkatrészek sorozatgyártására.
Ezzel a kocsival vernék a Teslát
Az idei első negyedévet a Tesla az elemzői várakozásoknál kisebb veszteséggel zárta. Részvénye ennek köszönhetően a szerdai tőzsdei zárást követően a tőzsdén kívüli forgalomban nyolc százalékkal erősödött, ami később három százalékra zsugorodott.
Az elemzői várakozásoktól elmaradó veszteség azonban ezzel együtt is jóval nagyobb lett az egy évvel korábbinál: 282,3 millió dollárra emelkedett 154,2 millióról. Az értékesítési árbevétel 15 százalékkal 1,03 milliárd dollárra nőtt.
A pozitív befektetői reakció részben annak is volt köszönhető, hogy a Tesla megerősítette idei 90 ezres gyártási célkitűzését. Az első negyedévben 15 ezer autót állított elő a Tesla, a második negyedévre pedig 17 ezer a terv. A Tesla legfontosabb gyártmánya, a Model S megrendelései az első negyedévben 45 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest.
Az év hátra lévő részére a gyártás ennél jóval nagyobb ütemű növelését irányozta elő a Tesla.
MTI