2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Airbus jelenleg nem rendelkezik elég kapacitással ahhoz, hogy kielégítse az A380-as iránti keresletet. A konszern ennek ellenére nem fogja növelni alkalmazotti létszámát, mivel úgy véli, az óriási érdeklődés néhány éven belül alábbhagy.

"Amennyiben megfelelő nagyságú gyártókapacitással rendelkeznénk, 2010-ig az eddigieken felül további 30 darab A380-asra találnánk vevőt" - nyilatkozta a Spiegel Online-nak John Leahy, az Airbus értékesítési vezetője. Hozzátette: a szuperjumbó gyártási menetrendje 2010-ig teljesen "be van táblázva".

Az Airbus A 380-as az első próbaútján

[ajanlo=549][igazitas=right/]Gustav Humbert, a cég vezérigazgatója ennek ellenére nem kívánja növelni a kapacitást. "A következő években nem fogunk ennyi megrendelést kapni, az "őrület" legkésőbb 2010-ig alábbhagy" - nyilatkozta Humbert a Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitungnak. A mostani hatalmas igény miatt ugyan újabb mérnököket vesznek majd fel, de a foglalkoztatotti létszám nem fog a mostani 55 ezres szám fölé nőni.

Az mindenesetre biztos, hogy az Airbus a már bevállalt rendeléseknek sem tud időben eleget tenni. Christian Scherer az mfor.hu-nak korábban elmondta: átlagosan 6-7 hónapot csúsznak majd a szállítással. A vállalat alelnöke ezt azzal magyarázta, hogy egyrészt már így is több szuperjumbót adtak el az eredetileg tervezettnél, másrészt a légitársaságok váratlan ötletekkel rukkoltak elő a belső tér elrendezését illetően.

Az Airbushoz, illetve a Boeinghez befutott megrendelések, minden típust figyelembe véve

Az Airbus korábban az Air France-t, a Virgin Atlanticet, a Qantast, az Emiratest és a Singapore Airlinest is értesítette a késlekedésről. Utóbbi emiatt kártérítési igényt is kilátásba helyezett. Az eredeti tervek szerint az A380-ast elsőként, 2006 végén a Singapore Airlines állítja majd forgalomba, az Air France és a Lufthansa pedig 2007 őszén teszi meg ugyanezt.

A szuperjumbóra, amelynek sorozatgyártását jövőre kezdik meg, eddig 159 megrendelés futott be, 10-15 vevővel pedig jelenleg is folynak a tárgyalások.

Menedzsment Fórum Kapcsolódó anyagok:
Airbus: jön az új szupergép Félnek az Airbus szuperjumbójának légörvényétől Légi veszélyt szimatolnak az Airbus szuperjumbójánál Airbus-Boeing párharc: versenyfutás a milliárdokért Bombabiztossá tennék az Airbus szuperjumbóját

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!