"Amennyiben megfelelő nagyságú gyártókapacitással rendelkeznénk, 2010-ig az eddigieken felül további 30 darab A380-asra találnánk vevőt" - nyilatkozta a Spiegel Online-nak John Leahy, az Airbus értékesítési vezetője. Hozzátette: a szuperjumbó gyártási menetrendje 2010-ig teljesen "be van táblázva".
[ajanlo=549][igazitas=right/]Gustav Humbert, a cég vezérigazgatója ennek ellenére nem kívánja növelni a kapacitást. "A következő években nem fogunk ennyi megrendelést kapni, az "őrület" legkésőbb 2010-ig alábbhagy" - nyilatkozta Humbert a Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitungnak. A mostani hatalmas igény miatt ugyan újabb mérnököket vesznek majd fel, de a foglalkoztatotti létszám nem fog a mostani 55 ezres szám fölé nőni.
Az mindenesetre biztos, hogy az Airbus a már bevállalt rendeléseknek sem tud időben eleget tenni. Christian Scherer az mfor.hu-nak korábban elmondta: átlagosan 6-7 hónapot csúsznak majd a szállítással. A vállalat alelnöke ezt azzal magyarázta, hogy egyrészt már így is több szuperjumbót adtak el az eredetileg tervezettnél, másrészt a légitársaságok váratlan ötletekkel rukkoltak elő a belső tér elrendezését illetően.
Az Airbus korábban az Air France-t, a Virgin Atlanticet, a Qantast, az Emiratest és a Singapore Airlinest is értesítette a késlekedésről. Utóbbi emiatt kártérítési igényt is kilátásba helyezett. Az eredeti tervek szerint az A380-ast elsőként, 2006 végén a Singapore Airlines állítja majd forgalomba, az Air France és a Lufthansa pedig 2007 őszén teszi meg ugyanezt.
A szuperjumbóra, amelynek sorozatgyártását jövőre kezdik meg, eddig 159 megrendelés futott be, 10-15 vevővel pedig jelenleg is folynak a tárgyalások.
Menedzsment Fórum Kapcsolódó anyagok:Airbus: jön az új szupergép Félnek az Airbus szuperjumbójának légörvényétől Légi veszélyt szimatolnak az Airbus szuperjumbójánál Airbus-Boeing párharc: versenyfutás a milliárdokért Bombabiztossá tennék az Airbus szuperjumbóját