2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A roncsautók bezúzását végző telepek az Egyesült Államokban haladékot kértek a kormánytól, mivel nem tudnak megbirkózni a roncsprémium programban felgyülemlett régi járművek áradatával - írta a The Washington Times.

A kormányzati értékelés szerint sikerrel járt nyári program során az amerikaiak 700 ezer új kocsit vásároltak; 4500 dollárig terjedő szövetségi támogatást kaptak, amikor új, környezetkímélő autókat vettek régi, rengeteg benzint fogyasztó járműveik becserélése mellett. A kongresszus a júliusi-augusztusi program népszerűsége miatt megháromszorozta az eredetileg 1 milliárd dolláros állami autóvásárlás-támogatási programot.

A márkakereskedésektől a roncstelepekre szállított, "kivégzésre" ítélt kocsikat - köztük nagyon sok Ford Explorer és Chevy Blazer terepjárót, Chrysler Town és Country minibuszt - a szövetségi előírás szerint fél éven belül be kell zúzni.

A telepek azonban nem képesek tartani a határidőt. A Minnesota állambeli Blaine-ben működő John's Auto Parts több hektáros telepén például 4000 jármű várakozik bezúzásra, de megnövelt munkaerővel, heti 100 autó ledarálásával sem elég gyorsak.

A bezúzás előtt leengedik a kocsikban levő környezetszennyező folyadékokat, kiszerelik belőlük a még hasznosítható alkatrészeket, közöttük a váltókat, első és hátsó tengelyeket, indítókat és generátorokat. Az előírások szerint a motorokat meg kell semmisíteni.

Az Obama-kormány roncsprémium programja a bírálók szerint kudarcot vallott, egyrészt azért, mert az állami támogatás az amerikai gyártók helyett nagyrészt a külföldi vállalatokat segítette. Az adófizetők pénzéből finanszírozott programmal a kormány a detroiti gyárakat akarta feléleszteni, de az eladott autók 60 százaléka külföldi volt, az értékesített legnépszerűbb japán és koreai modellek közé csak két amerikai került be.

A bírálók azért is kudarcot emlegettek, mert az amerikai autóeladások szeptemberben 23 százalékkal visszaestek az előző hónaphoz képest; a roncsprémium program által kiváltott vásárlási láz után az amerikai autóipar a korábbi mélységbe süllyedt vissza. A bírálók igazolva látták azokat a korábbi jóslatokat, hogy az augusztusi magas eladási mutatókat azért sikerült elérni, mert a fogyasztók előbbre hozták a későbbre tervezett vásárlásokat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!