A szövetségi repülésügyi hivatal (FAA) közlése szerint az Airbus A330-as és A340-es repülőgépeket használó amerikai légitársaságoknak 120 napon belül le kell cserélniük az európai Thales Corporation elektronikai vállalat által gyártott érzékelőket a Goodrich Corporation amerikai cég sebességmérő szondáira. A rendelkezés 43 amerikai illetőségű gépet érint, többségük a Northwest Airlines légitársaságé. A döntés értelmében a gépeken lévő három érzékelő közül legalább kettőt kell lecserélni.
A FAA szerint a lépés alapjául azok a jelentések szolgáltak, amelyek szerint ezek a műszerek - az úgynevezett Pitot-csövek - nagy magasságban, viharos időjárás esetén működésképtelenné válhatnak, ami a sebességgel kapcsolatos adatok elvesztését vagy pontatlanságát okozhatja. A közelmúltban történt incidensek arról tanúskodnak, hogy az Airbus repülőgépeken ez egy sor váratlan eseményt vonhat maga után, leállhat például az automata vezérlés vagy a gépek automata áramellátása.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség augusztus 31-én rendelte el a Thales-gyártmányú szondák lecserélését a Goodrich által gyártottakra.
Mint arról korábban beszámoltunk, az Air France Rio de Janeiróból Párizsba tartó utasszállító gépe június 1-jén zuhant le 1500 kilométerre a brazil partoktól, a szerencsétlenségben 228 ember vesztette életét. Szakértők nem zárják ki, hogy a sebességmérő szondák meghibásodása szerepet játszott a balesetben.
MTI/Menedzsment Fórum