3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Aki biztosítót vált, az az igazolás megérkeztéig az általa megadott bónusz fokozat után fizetheti az első kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) díjat, és aki halogatja a befizetést, az sem veszíti el a bónuszát - közölte az új rendszerrel kapcsolatban az MTI-vel a biztositas.hu internetes brókercég.

A pénzügyminiszter múlt pénteken tette közzé a Magyar Közlönyben a jövő év első napjától hatályos kgfb törvény végrehajtási rendeleteit. Ezek szerint a bónusz-málusz besorolási tábla változatlan marad, illetve 2011-től nem köbcenti, hanem teljesítmény alapján kell besorolni az autókat, motorkerékpárokat.

Az új szabályozásnak a biztosítóváltást leginkább elősegítő eleme az, hogy az új biztosító az ügyfél nyilatkozata alapján állítja majd be a bónusz fokozatot és küldi ki az első csekket - áll a biztositas.hu közleményében. Ellentétben a korábbi gyakorlattal az új biztosítónak nem A00-ban (a drágább alapdíjon), hanem a kedvezőbb bónuszos díjon kell majd megküldenie az első csekket. Ez a besorolás csak a végleges igazolás megérkezéséig tart, ha az nem egyezik meg a bemondottal.

Az új rendelet előírja, hogy az autósok kártörténeti adatait (bónusz-málusz fokozatait) a biztosítók első körben egymástól kötelesek beszerezni, ez tovább csökkenti az autósok adminisztrációs terheit.

A biztosítas.hu tájékoztatása szerint megszűnik az a korábbi gyakorlat, miszerint a díjfizetés miatt törlésre kerülő szerződések esetében az autós elveszíti - az esetek többségében - több év alatt megszolgált bónusz fokozatát. (Erre gyakran akkor kerül sor, amikor valaki új autót vásárol, és a régi biztosítását "elfelejti" felmondani.) A rendelet alkotója szerint eddig sem volt méltányos, hogy több éves balesetmentes vezetéssel megszolgált bónuszt így elveszítse az autós.

A jövőben a bónusz marad, de a kieső napok egy részére büntetést kell majd fizetni. Ez a büntetés az úgynevezett "fedezetlenségi díj" lesz, amelynek mértéke várhatóan jelentős lesz és megpróbálja majd elrettenteni a díj nemfizetésétől az autósokat.

A 2010. január elsejével életbe lépő új szabályozás a korábbi türelmi időt is megnöveli. A korábban díj nemfizetésre biztosított 30 napos türelmi idő ugyanis 60 nap lesz. Ezzel párhuzamosan az év végi biztosítóváltáskor alkalmazott díjhalasztás tartama is 60 napra emelkedik, ami főleg a közúti ellenőrzések kapcsán jelent majd könnyebbséget, hiszen a rendőrség a korábbi február 1. helyett, csak március elejétől kérheti a díj befizetését igazoló dokumentumot.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!