Szakértők ezek alapján valószínűsítik: a légitársaságok olyannyira visszafogják kapacitásaikat, hogy az év utolsó negyedére már a hatvanmilliót is eléri a közlekedésbe nem állított férőhelyek száma, a kapacitások csökkenése világszinten pedig hét százalék körül lesz október és december között.
A szervezet szerint megdöbbentő, hogy a 2001 szeptemberi terroresemények óta nem tapasztalható visszaesés következhet be a légiiparban. Aggasztó az is, hogy a csökkenés már a légiközlekedés szempontjából csúcsidőnek számító nyári időszak közepén jelentkezik.
A két legnagyobb londoni repülőtéren, a Heathrow-n és Gatwicken több mint 450-nel mérséklődött tavaly júliushoz képest a transzatlanti repülések száma, míg a belföldiek száma mintegy 200-zal esett vissza - idézi a szervezetet a The Guardian című brit lap. Becslések szerint az ázsiai járatokon idén a férőhelyek tekintetében 13 százalékos lesz a csökkenés.
A magas üzemanyagárak miatt gyorsan romló légi közlekedési iparági helyzet a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airportot (BA) is sújtja, ami forgalomcsökkenést, bevételkiesését okoz, mondta korábban Szollár Domokos, a BA szóvivője.
MTI/Menedzsment Fórum