2p

A múlt hónapban az egy évvel korábbihoz képest 1400-zal kevesebb járat használta a brit repülőtereket, derül ki az Egyesült Királyság repülésirányítő szervezete (NATS) statisztikájából.

Szakértők ezek alapján valószínűsítik: a légitársaságok olyannyira visszafogják kapacitásaikat, hogy az év utolsó negyedére már a hatvanmilliót is eléri a közlekedésbe nem állított férőhelyek száma, a kapacitások csökkenése világszinten pedig hét százalék körül lesz október és december között.

A szervezet szerint megdöbbentő, hogy a 2001 szeptemberi terroresemények óta nem tapasztalható visszaesés következhet be a légiiparban. Aggasztó az is, hogy a csökkenés már a légiközlekedés szempontjából csúcsidőnek számító nyári időszak közepén jelentkezik.

A két legnagyobb londoni repülőtéren, a Heathrow-n és Gatwicken több mint 450-nel mérséklődött tavaly júliushoz képest a transzatlanti repülések száma, míg a belföldiek száma mintegy 200-zal esett vissza - idézi a szervezetet a The Guardian című brit lap. Becslések szerint az ázsiai járatokon idén a férőhelyek tekintetében 13 százalékos lesz a csökkenés.

A magas üzemanyagárak miatt gyorsan romló légi közlekedési iparági helyzet a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airportot (BA) is sújtja, ami forgalomcsökkenést, bevételkiesését okoz, mondta korábban Szollár Domokos, a BA szóvivője.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!