A társaság közleményében hangsúlyozta: mivel az előzetes szakmai egyeztetések során az érintett felek egyike sem fogalmazott meg áremelési javaslatot, ezért a szaktárca az árszabáson kívül a pótdíjak mértékét sem változtatta meg.
A három és fél tonna össztömeget meg nem haladó járműveknek továbbra is 1170 forintot kell fizetniük a négy napos elektronikus matricákért, amelyek ára május és október között ismételten 1530 forintra módosul. A legkisebb kategóriába tartozó járművek éves bérlete 37 200 forint, míg a 12 tonnánál nehezebb össztömegű járműveknek 198 ezer forintot kell fizetniük ugyanezért.
A tizenöt napon belül történő befizetés esetén a pótdíj mértéke 15 300 forint marad a legalacsonyabb súlyú járművek esetében, míg az ennél későbbi törlesztés esetén 63.750 forintra nő a büntetés.
A magyarországi gyorsforgalmi úthálózat hossza tavaly közel 70 kilométerrel növekedett 2008-ban, miután átadták az M0-ás autóút keleti szektorát és északi szektorának egy részét a Megyeri híddal együtt, továbbá az M6-os autópálya M0 és Érdi tető közötti részét, valamint az M7-es és M70-es autópályák hiányzó szakaszait.
A jogosultság ellenőrzése a megszokott módon, rendszám alapján történik. A rendszert érintő egyetlen változás, hogy a fizetős autópálya-szakaszokon végzett mobil csoportos ellenőrzések 2009. január 1-jétől az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től a Nemzeti Közlekedési Hatóság feladatkörébe kerülnek.