A Publicis Group, amely a Saatchi&Saatchi és a Leo Burnett láncoknak is tulajdonosa, 18 hónap óta először jelentett nyereséget. A francia csoport az év második negyedévében 680 millió fontos árbevételt könyvelhetett el, ami 1,6 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest - számolt be a kreatív online.
Az Interpublic Group ugyanakkor veszteségről számolt be: 13,5 millió dollárral kevesebb bevételt ért el, mint tavaly. Lejtmenetben van a Havas is, a világ hatodik legnagyobb marketingkommunikációs cégének bevételei 19 százalékkal csökkentek az év első felében.
A Publicis-hez hasonlóan Európa, továbbá Nagy Britannia gyengélkedése okozta a Havas csökkenő eredményét. Az ügynökség vezetése emellett az iraki háborút, és a lemorzsolódó hirdetőket okolja a veszteségért. A csoport, amely többek között az Euro RSCG és a Media Planning Group tulajdonosa, legkorábban 2004 végén számít javulásra az olimpia és az amerikai elnökválasztás miatt - írja a kreatív online.
Nem egyértelmű a reklámipari trend
A világ vezető médiaügynökségei meglehetősen eltérő eredményekről számoltak be. A Publicis nyereséges, míg az Interpublic Group veszteséget jelentett.