1p

A világ vezető médiaügynökségei meglehetősen eltérő eredményekről számoltak be. A Publicis nyereséges, míg az Interpublic Group veszteséget jelentett.

A Publicis Group, amely a Saatchi&Saatchi és a Leo Burnett láncoknak is tulajdonosa, 18 hónap óta először jelentett nyereséget. A francia csoport az év második negyedévében 680 millió fontos árbevételt könyvelhetett el, ami 1,6 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest - számolt be a kreatív online.

Az Interpublic Group ugyanakkor veszteségről számolt be: 13,5 millió dollárral kevesebb bevételt ért el, mint tavaly. Lejtmenetben van a Havas is, a világ hatodik legnagyobb marketingkommunikációs cégének bevételei 19 százalékkal csökkentek az év első felében.

A Publicis-hez hasonlóan Európa, továbbá Nagy Britannia gyengélkedése okozta a Havas csökkenő eredményét. Az ügynökség vezetése emellett az iraki háborút, és a lemorzsolódó hirdetőket okolja a veszteségért. A csoport, amely többek között az Euro RSCG és a Media Planning Group tulajdonosa, legkorábban 2004 végén számít javulásra az olimpia és az amerikai elnökválasztás miatt - írja a kreatív online.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!