1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ vezető médiaügynökségei meglehetősen eltérő eredményekről számoltak be. A Publicis nyereséges, míg az Interpublic Group veszteséget jelentett.

A Publicis Group, amely a Saatchi&Saatchi és a Leo Burnett láncoknak is tulajdonosa, 18 hónap óta először jelentett nyereséget. A francia csoport az év második negyedévében 680 millió fontos árbevételt könyvelhetett el, ami 1,6 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest - számolt be a kreatív online.

Az Interpublic Group ugyanakkor veszteségről számolt be: 13,5 millió dollárral kevesebb bevételt ért el, mint tavaly. Lejtmenetben van a Havas is, a világ hatodik legnagyobb marketingkommunikációs cégének bevételei 19 százalékkal csökkentek az év első felében.

A Publicis-hez hasonlóan Európa, továbbá Nagy Britannia gyengélkedése okozta a Havas csökkenő eredményét. Az ügynökség vezetése emellett az iraki háborút, és a lemorzsolódó hirdetőket okolja a veszteségért. A csoport, amely többek között az Euro RSCG és a Media Planning Group tulajdonosa, legkorábban 2004 végén számít javulásra az olimpia és az amerikai elnökválasztás miatt - írja a kreatív online.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!