3p

Továbbra is az iPhone jelenti az Apple sikerének fő hajtómotorját, az okostelefonokból 47,5 millió darab, a tavalyinál 35 százalékkal több kelt el, a cég legújabb termékének, az Apple Watchnak a fogadtatása azonban még nem egyértelmű - derült ki a kaliforniai információtechnológiai óriásvállalatnak a legutóbbi pénzügyi negyedévről kedden kiadott jelentéséből.

Az Apple nem közölt az okosóra fogyására vonatkozó konkrét adatokat, arra hivatkozva, hogy azokat a konkurencia ki tudná használni. A számokból kiderül, hogy a cég 2,6 milliárd dolláros bevételt könyvelt el abban a szegmensben, amelyhez az óra és több más termék is tartozik. Ez 952 millió dollárral több az előző negyedévinél, amikor az Apple Watch még nem jelent meg a piacon, ugyanakkor a jelek szerint jóval alatta maradt annak az 1,8 milliárd dollárnak, amelyet a FactSet által megszólaltatott elemzők vártak.

Luca Maestri, az Apple pénzügyi vezetője szerint a termék szereplése a piacon az áprilisi debütálás óta meghaladta a belső várakozásokat. Maestri elmondta, hogy a dollár magas árfolyama nehézséget jelent a cég számára a külföldi eladások területén.

Az Apple-részvények a kései kereskedés során csaknem 6 százalékkal estek vissza (mfor.hu szerk: reggel 7-kor közel 7 százalék a mínusz), ami azt jelzi, hogy a befektetők nem elégedettek a jelentéssel.

A cég előrejelzése emellett arra számít, hogy a szeptemberig tartó, következő negyedévben a bevétel 49 és 51 milliárd dollár közé esik vissza, ami alulmúlhatja a Wall Street 50,8 milliárd dolláros várakozását.  

Az Apple összbevétele a legutóbbi, áprilistól júniusig tartó negyedévben 49,6 milliárd dollárra nőtt - ebből 31,4 milliárd az iPhone-ok eladásából származott -, ami 33 százalékkal több a tavalyi mutatónál. A nettó haszon csaknem 38 százalékkal, 10,7 milliárdra nőtt, a részvényenkénti nyereség pedig 1,85 dollár volt. Ez túlszárnyalta a FactSet által szemlézett elemzők várakozását, akik részvényeként 1,81 dolláros nyereségre és 49,25 milliárd dolláros eladásra számítottak.

Szakértők szerint az iPhone-ok kelendősége figyelemre méltó, mivel a cég már 9 hónappal ezelőtt piacra dobta a 6-os és a 6 Plus modellt, és a kereslet idővel általában csökkenni szokott az új modellek iránt, ám az eladások továbbra is gyorsabban nőnek, mint 2012-ben, az iPhone 5-ösök megjelenésekor. Az értékesítés nagy lökést kapott az olyan új piacokon, mint Kína, ahol a termékek több mint egynegyedét adták el, 13,2 milliárd dollár értékben. Kínában tavaly óta több mint megduplázódtak az eladások.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!