2p

Az olyan óriáscégek, mint a Samsung, General Motors, vagy a Heineken már a Mátrix trilógia során is mélyen a zsebébe nyúlt, hogy a film sikerével termékeik forgalmát növeljék. Az alkotók ugyan jól jártak, a hirdetők azonban nem. A harmadik rész előtt, így jóval kisebb a film körüli felhajtás.

Rossz időzítés

A Heineken elsősorban azzal magyarázza, hogy a Revolutions kampányából kimarad, hogy míg az előző, nyár eleji bemutató jól volt ütemezve - mivel a legnagyobb sörfogyasztó szezon nyitányára esett -, a novemberi premier számukra nem jó időpont egy kampány kezdetéhez.

Nem valósult meg a Cadillac és a Mátrix harmadik részének tervezett együttműködése. A Cadillac két modellje - a CTS és az Escalade EXT - ugyan feltűnik a történetben, de a Cadillac és a Mátrix közös televíziós reklámkampánya elmarad. A tervezett promócióból mindössze egy újsághirdetés maradt meg, a Los Angeles Times és az USA Today lapokban.

Mátrixos elemek

Magyarországon is emlékezhetünk a Mátrix és a reklám témája körüli problémákra. A Soproni Ászok a Heineken televíziós reklámjaival párhuzamosan futtatta saját, meglepően hasonló elemeket tartalmzó spotjait. A Warner Bros. akkor aggályosnak tartotta, hogy a júliusban képernyőre került reklámok kísértetiesen emlékeztettek a film jeleneteire, végül a szerzői jogokat firtató perre nem került sor. Az érintett Brau Union Hungária Sörgyárak Rt. képviselője szerint csak a Mátrixnak a reklámba való belemagyarázása történt.

Több más hirdetés is megidézte a film bemutatását követően annak látványvilágát, ezek közé tartozott pl. a Viasat televízió. Idehaza tehát inkább a film sikerének a reklámokban való ügyes felhasználásáról beszélhetünk.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!