Rossz időzítés
A Heineken elsősorban azzal magyarázza, hogy a Revolutions kampányából kimarad, hogy míg az előző, nyár eleji bemutató jól volt ütemezve - mivel a legnagyobb sörfogyasztó szezon nyitányára esett -, a novemberi premier számukra nem jó időpont egy kampány kezdetéhez.
Nem valósult meg a Cadillac és a Mátrix harmadik részének tervezett együttműködése. A Cadillac két modellje - a CTS és az Escalade EXT - ugyan feltűnik a történetben, de a Cadillac és a Mátrix közös televíziós reklámkampánya elmarad. A tervezett promócióból mindössze egy újsághirdetés maradt meg, a Los Angeles Times és az USA Today lapokban.
Mátrixos elemek
Magyarországon is emlékezhetünk a Mátrix és a reklám témája körüli problémákra. A Soproni Ászok a Heineken televíziós reklámjaival párhuzamosan futtatta saját, meglepően hasonló elemeket tartalmzó spotjait. A Warner Bros. akkor aggályosnak tartotta, hogy a júliusban képernyőre került reklámok kísértetiesen emlékeztettek a film jeleneteire, végül a szerzői jogokat firtató perre nem került sor. Az érintett Brau Union Hungária Sörgyárak Rt. képviselője szerint csak a Mátrixnak a reklámba való belemagyarázása történt.
Több más hirdetés is megidézte a film bemutatását követően annak látványvilágát, ezek közé tartozott pl. a Viasat televízió. Idehaza tehát inkább a film sikerének a reklámokban való ügyes felhasználásáról beszélhetünk.
Nem érdekes a Mátrix 3
Az olyan óriáscégek, mint a Samsung, General Motors, vagy a Heineken már a Mátrix trilógia során is mélyen a zsebébe nyúlt, hogy a film sikerével termékeik forgalmát növeljék. Az alkotók ugyan jól jártak, a hirdetők azonban nem. A harmadik rész előtt, így jóval kisebb a film körüli felhajtás.