Egy könyv árának 35-40 százaléka a kiskereskedelmi árrés, úgy 10-15 százaléka a nagykereskedelmi árrés, ez a kettő a könyv árának a fele, így a 35–50 százalékos akció a vevőnek azt jelenti, hogy nagykereskedelmi vagy kiadói áron jut a könyvhöz; míg 60–90 százalékos engedmény esetén előállítási áron vagy jóval alatta kapja meg azt. Az ilyen óriás kedvezményekben a Bookline és az Alexandra elöl jár.
A helyzet ma már olyan kiélezett, hogy a verseny törvényt bont, így a közelmúltban olyan piaci szereplő is beszállt a kedvezményharcba, mint a Líra és Lant csoport, amely eddig szinte teljesen távol maradt attól. Igaz, mérsékeltebb az engedményrendszerük, mint a nagyobb könyvportáloké, így a kapható művekre 15 százalék, a megjelenés előtt álló – előjegyezhető – kötetekre 20 százalék kedvezményt adnak.
Ahogy azt több jelentős kiskereskedelmi lánc vezetője is megerősítette, az online könyvértékesítés nagy kedvezményekkel nem éppen nyereséges üzlet. Éppen ezért a Libri továbbra is a szolidabb, főleg egy-egy kiadóra szóló akciózásnál marad – mint amilyen az idén sokadszor az Ulpius kiadó kettőt fizet hármat vihet akciója –, s inkább nyereményekkel, valamint törzsvásárlói programmal csábítja a vevőket.
Bár karácsony van, s nyakra-főre indulnak online karácsonyi akciók, azok valójában ma már alig különböztethetők meg az évköziektől. A Bookline-nál ismert hatalmas engedmények egész évben ugyanolyan magasak, mint év végén. Az alapesetben 20 százalékos diszkontár mellett a 30–50 százalékos kiadói vagy tematikus akciókból több mint két tucat fut a cégnél, írja a Világgazdaság.