2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra is éles az árharc az online könyvpiaci szereplők között, s ez igen sokba kerül azoknak a cégeknek, amelyek a legnagyobb kedvezményeket adják, számol be a Világgazdaság.

Egy könyv árának 35-40 százaléka a kiskereskedelmi árrés, úgy 10-15 százaléka a nagykereskedelmi árrés, ez a kettő a könyv árának a fele, így a 35–50 százalékos akció a vevőnek azt jelenti, hogy nagykereskedelmi vagy kiadói áron jut a könyvhöz; míg 60–90 százalékos engedmény esetén előállítási áron vagy jóval alatta kapja meg azt. Az ilyen óriás kedvezményekben a Bookline és az Alexandra elöl jár.

A helyzet ma már olyan kiélezett, hogy a verseny törvényt bont, így a közelmúltban olyan piaci szereplő is beszállt a kedvezményharcba, mint a Líra és Lant csoport, amely eddig szinte teljesen távol maradt attól. Igaz, mérsékeltebb az engedményrendszerük, mint a nagyobb könyvportáloké, így a kapható művekre 15 százalék, a megjelenés előtt álló – előjegyezhető – kötetekre 20 százalék kedvezményt adnak.

Ahogy azt több jelentős kiskereskedelmi lánc vezetője is megerősítette, az online könyvértékesítés nagy kedvezményekkel nem éppen nyereséges üzlet. Éppen ezért a Libri továbbra is a szolidabb, főleg egy-egy kiadóra szóló akciózásnál marad – mint amilyen az idén sokadszor az Ulpius kiadó kettőt fizet hármat vihet akciója –, s inkább nyereményekkel, valamint törzsvásárlói programmal csábítja a vevőket.

Bár karácsony van, s nyakra-főre indulnak online karácsonyi akciók, azok valójában ma már alig különböztethetők meg az évköziektől. A Bookline-nál ismert hatalmas engedmények egész évben ugyanolyan magasak, mint év végén. Az alapesetben 20 százalékos diszkontár mellett a 30–50 százalékos kiadói vagy tematikus akciókból több mint két tucat fut a cégnél, írja a Világgazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!