4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Felélénkült tavaszra a hazai sportszerforgalmazó-piac. Az Intersport múlt hét végén nyitotta üzletét Budaörsön, s ugyancsak a főváros mellé költözik áprilisban a Mountex, a korábban bezárt Divex sportáruház helyére, tudta meg az mfor.hu. A láncok nem tartanak a megszorításoktól, az érintettek szerint annyira keveset költötünk sportszerekre, hogy a jövőben csak növekedhet piac.

Rohamos terjeszkedés

Mintegy 3300 négyzetméteren nyitotta meg legnagyobb hazai áruházát az Intersport az M1-M7 autópályák közös bevezető szakasza mellett. Az új üzlet nyitásával a lánc a főváros közelében is megvetette a lábát, s a 2010-re tervezett piacvezető státusz elérése egyre inkább megvalósíthatónak látszik, amely komoly figyelmeztetés lehet a konkurensek számára.

"Továbbra is tartjuk magunkat a korábban megfogalmazott tervekhez, az idei év végére 10 üzletet nyitunk Magyarországon" - nyilatkozta lapunknak Michael Silly, az Intersport Ausztria piacbővítési vezetője. Három áruház üzemeltetőjével már aláírt szerződése van a társaságnak, amely franchise-koncepcióban működteti az egységeket, a többi esetében még folynak a tárgyalások.

Jól indult az első nap

A vezető hozzátette, valódi konkurensnek a Budaörsön ugyancsak jelen lévő Decathlont tekinti a lánc, de harcról szó sincsen: "mindenki teszi a dolgát" - fogalmazott Silly. A vezető úgy érzi, a sportszerpiac másik jelentős nemzetközi képviselőjének, a Hervis-nek a kínálata eltolódott a ruházati termékek irányába, míg az Intersport a "hardware" árucikkekben, például bicikliben erős.

[ajanlo=4069][igazitas=right/]A Hervis jelenleg 12 egységet üzemeltet, a Decathlon pedig ötöt. Utóbbi az idén további két áruház nyitását tervezi. "Ezek közül legalább az egyiket újra Pest megyén kívüli helyszínen" - fogalmazott az mfor.hu-nak a Decathlon Hungary kommunikációs menedzsere, Vaszkun Balázs. A vezető elmondta, nagyon régóta tudták, hogy Budaörsön jelen lesz az Intersport és készülnek is rá, véleménye szerint egyik piaci szereplőt sem érhette váratlanul a hír. "A figyelmes szemlélő észreveheti, hogy termékkínálatunk sokban eltér egymástól. Míg az ő erősségük az univerzális sportruházat, mi a sportolók "technikaibb" igényeit igyekszünk kielégíteni." A fogyasztói döntésre utalva a vezető hozzátette, a termékeik sportolás közben bizonyítják leginkább kiváló minőségüket.

Vonzó a potenciális vásárlőerő

Az Intersport nem az egyetlen sportszerforgalmazó, amely tavaszra Budaörs bevétele mellett döntött. Áprilisban az üzlettől néhány száz méterre, a tavaly ősszel viharos gyorsasággal megszűnt Divex sportáruház helyén nyit a jóval speciálisabb, úgynevezett outdoor termékeket árusító Mountex Szabadidő és Outdoor Sport. A három áruház termékporfoliója jelentősen eltér egymástól, így nem meglepő, hogy a Mountex munkatársa, Sárközy Mihály nem tekint konkurensként a már jelen lévőkre: "Az Intersport még erősítheti is a forgalmunkat."

A természetbeli (outdoor) sportokban, túra felszerelésekben és utazási
kiegészítőkben erős lánc, amely az outdoor-piac egyik legnagyobb kelet-európai szereplője további terjeszkedést fontolgat idén. Miskolc egyik bevásárló negyedében 400m2-es üzlet épül, őszi nyitással. Az évek óta tartó terjeszkedéssel az árukínálat, a vásárlók köre is bővült,így a Mountex kinőtte korábbi "nevét". A cég specializált kínálatát jobban visszaadó új nevet kapott: MOUNTEX utazás kaland outdoor.

A sportszerforgalmazók 2007-re nagyra törő terjeszkedési terveket fogalmaztak meg, de egy nemrégiben készült, a fogyasztók általános közérzetét vizsgáló felmérés szerint, a vásárlók pont az olyan, nem fogyó eszközökre költhető kiadásaikat fogják idén vissza, mint amilyen a sportárukra költhető összeg nagysága.

A hazánkban megkérdezettek mintegy 11 százaléka jelezte, hogy idén sportszerekre költene. Ez az arány jóval alacsonyabb, mint az európai átlag, s még a szlovák, cseh és lengyel válaszadók is magasabb vásárlási hajlandóságról számoltak be. A megkérdezettek ennek ellenére bizakodók. A Decathlon szakembere szerint cáfolják az év eleji tapasztalatok a statisztikai előrejelzéseket. Michael Silly szerint pedig annyira keveset költöttek a korábbi években a magyarok sportszerekre, hogy csak növekedhet az idén piac.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!