Mintegy 3300 négyzetméteren nyitotta meg legnagyobb hazai áruházát az Intersport az M1-M7 autópályák közös bevezető szakasza mellett. Az új üzlet nyitásával a lánc a főváros közelében is megvetette a lábát, s a 2010-re tervezett piacvezető státusz elérése egyre inkább megvalósíthatónak látszik, amely komoly figyelmeztetés lehet a konkurensek számára.
"Továbbra is tartjuk magunkat a korábban megfogalmazott tervekhez, az idei év végére 10 üzletet nyitunk Magyarországon" - nyilatkozta lapunknak Michael Silly, az Intersport Ausztria piacbővítési vezetője. Három áruház üzemeltetőjével már aláírt szerződése van a társaságnak, amely franchise-koncepcióban működteti az egységeket, a többi esetében még folynak a tárgyalások.
A vezető hozzátette, valódi konkurensnek a Budaörsön ugyancsak jelen lévő Decathlont tekinti a lánc, de harcról szó sincsen: "mindenki teszi a dolgát" - fogalmazott Silly. A vezető úgy érzi, a sportszerpiac másik jelentős nemzetközi képviselőjének, a Hervis-nek a kínálata eltolódott a ruházati termékek irányába, míg az Intersport a "hardware" árucikkekben, például bicikliben erős.
[ajanlo=4069][igazitas=right/]A Hervis jelenleg 12 egységet üzemeltet, a Decathlon pedig ötöt. Utóbbi az idén további két áruház nyitását tervezi. "Ezek közül legalább az egyiket újra Pest megyén kívüli helyszínen" - fogalmazott az mfor.hu-nak a Decathlon Hungary kommunikációs menedzsere, Vaszkun Balázs. A vezető elmondta, nagyon régóta tudták, hogy Budaörsön jelen lesz az Intersport és készülnek is rá, véleménye szerint egyik piaci szereplőt sem érhette váratlanul a hír. "A figyelmes szemlélő észreveheti, hogy termékkínálatunk sokban eltér egymástól. Míg az ő erősségük az univerzális sportruházat, mi a sportolók "technikaibb" igényeit igyekszünk kielégíteni." A fogyasztói döntésre utalva a vezető hozzátette, a termékeik sportolás közben bizonyítják leginkább kiváló minőségüket.
Vonzó a potenciális vásárlőerő
Az Intersport nem az egyetlen sportszerforgalmazó, amely tavaszra Budaörs bevétele mellett döntött. Áprilisban az üzlettől néhány száz méterre, a tavaly ősszel viharos gyorsasággal megszűnt Divex sportáruház helyén nyit a jóval speciálisabb, úgynevezett outdoor termékeket árusító Mountex Szabadidő és Outdoor Sport. A három áruház termékporfoliója jelentősen eltér egymástól, így nem meglepő, hogy a Mountex munkatársa, Sárközy Mihály nem tekint konkurensként a már jelen lévőkre: "Az Intersport még erősítheti is a forgalmunkat."
A természetbeli (outdoor) sportokban, túra felszerelésekben és utazási
kiegészítőkben erős lánc, amely az outdoor-piac egyik legnagyobb kelet-európai szereplője további terjeszkedést fontolgat idén. Miskolc egyik bevásárló negyedében 400m2-es üzlet épül, őszi nyitással. Az évek óta tartó terjeszkedéssel az árukínálat, a vásárlók köre is bővült,így a Mountex kinőtte korábbi "nevét". A cég specializált kínálatát jobban visszaadó új nevet kapott: MOUNTEX utazás kaland outdoor.
A sportszerforgalmazók 2007-re nagyra törő terjeszkedési terveket fogalmaztak meg, de egy nemrégiben készült, a fogyasztók általános közérzetét vizsgáló felmérés szerint, a vásárlók pont az olyan, nem fogyó eszközökre költhető kiadásaikat fogják idén vissza, mint amilyen a sportárukra költhető összeg nagysága.
A hazánkban megkérdezettek mintegy 11 százaléka jelezte, hogy idén sportszerekre költene. Ez az arány jóval alacsonyabb, mint az európai átlag, s még a szlovák, cseh és lengyel válaszadók is magasabb vásárlási hajlandóságról számoltak be. A megkérdezettek ennek ellenére bizakodók. A Decathlon szakembere szerint cáfolják az év eleji tapasztalatok a statisztikai előrejelzéseket. Michael Silly szerint pedig annyira keveset költöttek a korábbi években a magyarok sportszerekre, hogy csak növekedhet az idén piac.
Istvánko Viktória