2p

A gazdasági tárca képviselői nem tervezik egyetlen tulajdonosnak értékesíteni a közlekedési társaságokat és a privatizációba bevonnák az önkormányzatokat is. A Volán szakszervezetek képviselőivel folytatott megbeszélésen az is elhangzott, hogy nem akar a GKM elhamarkodott döntést hozni.

A kormány nem tervezi a Volán-társaságok elhamarkodott privatizációját; a Pénzügyminisztérium, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, valamint a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. szakembereiből álló munkacsoportnak október elsejéig kell elkészítenie a Volán-társaságok középtávú fejlesztési tervét.

Erről tájékoztatta Csepi Lajos, a közlekedési szaktárca államtitkára és Dabóczi Kálmán főosztályvezető a Volán szakszervezetek képviselőit - mondta Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke kedden az MTI-nek.

A szakmai egyeztetésen a Volán cégcsoport helyzetéről, valamint a közösségi közlekedés jövőjéről tárgyaltak a szaktárca képviselői a szakszervezetekkel, amire azért került sor, mert a szakszervezetek jelezték: ellenzik a magánkézbe adást és az állami szerepvállalás csökkenését.

A szakszervezeti tömörülések vezetőinek felvetésére, miszerint egyes gazdasági érdekcsoportok nem mondtak le a Volánok teljes körű megszerzéséről, a szaktárca képviselői kijelentették, hogy nem tervezik "egy kézbe" eladni a társaságot. Az elképzelések szerint az új tulajdonosi szerkezetben szerepet kapnának az önkormányzatok, az állam és a szakmai befektetők, valamint dolgozói részvénnyel a munkavállalók és a menedzsment.

A szakszervezetek vezetői elmondták azt is, hogy ellentmondásosnak tartják az alvállalkozók kötelező bevonását a szolgáltatásba, amire a 2004-ben megkötött közszolgáltatási szerződés kötelezi a Volán-társaságokat. Mindezt a döntéshozók is elismerték, ezért nem zárták ki a szerződésmódosítás lehetőségét, hozzátéve, hogy a közlekedésszervező regionális irodák megerősítésével jobban össze lehet hangolni a közösségi közlekedésben résztvevők - a MÁV, a Volán-társaságok és a magánvállalkozások - szolgáltatását.

Horváth László emlékeztetett: a helyközi utasforgalom több mint 70 százalékát a társaság bonyolítja le, a Volán járatok biztosítják az összeköttetést a zsáktelepülések, a kis falvak és a külvilág között, ezzel azonban nincs arányban a szakma kormányzati támogatottsága, anyagi és erkölcsi megbecsülése.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!