2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jóváhagyta pénteken az Európai Bizottság, hogy a Facebook felvásárolja a Whatsapp üzenetküldő szolgáltatót.

A brüsszeli testület szerint a két vállalat nem szoros versenytárs, a fogyasztóknak pedig az összeolvadást követően is termékek és szolgáltatások széles skálája áll majd rendelkezésre a kommunikációs alkalmazások területén.

"Bár a Facebook Messenger és a Whatsapp is a legnépszerűbb alkalmazások közé tartozik, a legtöbben egynél több kommunikációs appot használnak. Alaposan megvizsgáltuk az előterjesztett felvásárlást, és arra a megállapításra jutottunk, hogy nem fogja korlátozni a versenyt ezen a dinamikus és növekvő piacon" - idézi a bizottság közleménye Joaquín Almunia versenyjogi biztost.

A bizottság a kommunikációs szolgáltatások piaca mellett a közösségi médiaszolgáltatások és az internetes hirdetések piacára gyakorolt esetleges hatásokat is vizsgálta. Az appok között lényeges különbségnek találta a bizottság, hogy a Facebook Messenger önmagában nem, csak a Facebook alkalmazással együtt használható, az ottani felhasználói fiókhoz kapcsolódik, míg a Whatsapp kizárólag okostelefonokon érhető el, és a telefonszám alapján azonosítja a felhasználókat. Ráadásul a legtöbb felhasználó mindkettőt használja.

A döntés meghozatalakor az is nyomott a latban, hogy a piac gyorsan növekszik, rövid az innovációs ciklus, appot készíteni viszonylag egyszerű, így a piacra lépés korlátai meglehetősen alacsonyak, az erőviszonyok gyorsan változhatnak.

A brüsszeli testület azt is figyelembe vette, hogy a Whatsapp gyakorlatilag nem a Facebookkal versengő közösségi hálózat, ez utóbbi sokkal gazdagabb élményt, szélesebb körű szolgáltatást kínál. Mindezek mellett pedig sokkal kevesebb új felhasználót szerez, mint azt a Whatsapp-fiókok száma alapján gondolni lehetne, mivel a két szolgáltatás felhasználói között jelentős az átfedés.

Az internetes hirdetések terén, miután a Whatsapp ezen a piacon nem érintett, azt vizsgálta a bizottság, hogy növelheti-e a felvásárlás olyan mértékben a Facebook súlyát a piacon, hogy az veszélyt jelentsen a versenyre. Arra jutott, hogy a felvásárlás akkor sem kockázatos a versenyre nézve, ha a Facebook a Whatsappon is hirdetni kezd, vagy a felhasználók adatait felhasználja reklámcélokra.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!