A kis utakra tervezett, egy- illetve duplaterű gépek, amelyek non-stop működnek, népszerűbbek lesznek mint várható volt. Azokból a gépekből viszont, amelyek több mint négyszáz utast szállítanak, kevesebbet fognak eladni. A Boeing szerint a nagyobb gépekből várhatóan 960-at értékesítenek idén az eredetileg várt 990 helyett.
"A légitársaságoknak az utasok valódi igényeinek kell megfelelniük" - közölte Rady Tinseth, a Boeing marketingvezető helyettese. Hozzátette: az elmúlt 20-25 év tapasztalatai alapján arra van szükség, hogy egyre gyakrabban, non-stop tudjanak repülőre szállni az emberek, és várhatóan ez a trend folytatódni fog - közölte.
Az utasok száma nagyjából öt százalékkal emelkedik évente, míg a légiforgalom 6,1 százalékkal fog nőni, vélekedett a szakértő.
Úgy tűnik, a rugalmasság a siker kulcsa ezen a piacon. A Boeing-gépek közül várhatóan a kisebb és vékonyabb testű 787-es eladása fog számottevően növekedni. Az Airbus pedig előreláthatólag öt év múlva állítja forgalomba ennek a gépnek a vetélytársát, a közepes méretű A350 XWB-t.
Menedzsment Fórum