4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az utóbbi évek legnépszerűbb tévés műfajai, a valóságshow-k és az úgynevezett scripted realityk voltak, így joggal számíthatott sikerre az ezek szellemében készült Éjjel-nappal Budapest esetében az RTL Klub. Az első hét után azonban a nézőket nem hozta lázba a műsor.

A sajátgyártású műsorok kapcsán eddig meglehetősen sikeres volt az RTL Klub, akár tehetségkutatók, akár vetélkedők, akár realityk kapcsán. Az elmúlt években a csatorna ilyen jellegű programjai gyakran 30 százalékos közönségarány felett teljesítettek, de az RTL esetében átlagos 25-28 százalékos arányt szinte mindig el tudták érni.

Úgy tűnik, vagy a promócióval, vagy a koncepcióval volt ezúttal gond, de a nagy dobásnak szánt Éjjel-nappal Budapest nemhogy felfele nem tudta húzni az RTL Klub számait, de jelentősen rontotta a hétköznapi mutatókat. Ráadásul az első héten több alkalommal is túlszárnyalta a nézettségi versenyben a Családi titkok, így az elmúlt hónapokban rendszeresen tapasztalt hétköznapi totális RTL-dominancia ezúttal megtört. Az RTL Klub gyorsan reagált is a történtekre, a műsort ugyan nemszüntetik meg, ám felcserélik a Fókusszal: a magazinműsor így 7 óra után kezdődik, míg a reality 8-tól látható. A csatorna természetesen arra is használja a lépést, hogy a magazinműsorban erősen tolja a fiatalokat.

A hét másik kérdése az volt, hogy a nagyrészt a kereskedelmi csatornák által felépített arcok mennyire tudják felhúzni az M1 nézettségét. A Dal című műsor, mely az Eurovíziós dalfesztivál hazai selejtezője, a csatorna átlagát messze meghaladta, a két nagy tévéadó számaitól azonban elmaradt, így a köztévé még saját felfedezettjeivel sem tudta a kereskedelmi adókat megverni.


Bár – elsősorban a hétköznapokon – az egy héttel korábbinál szorosabban alakult a versengés, a hét minden estéjén – a 18-49-es korcsoportban 19 és 23 óra között – az RTL Klub közönségaránya volt a legmagasabb. Az egy héttel korábban egymástól eltávolodó két nagy csatorna azonban ismét összezárt a héten. A hetedik héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub műsorainak a közönségaránya 23,2 százalék lett, míg a TV2-t a készülékek előtt ülők 17,4 százaléka követte. A harmadik helyen ezúttal a közszolgálati csatorna végzett (5% SHR), ám alig maradt el tőle az F+ (4,9% SHR) és a Cool (4,7% SR). A Viasat 3 (4,1% SHR) az egy héttel korábbi növekedést visszaadva, így immár hetek óta sereghajtó a közepes csatornák között.

Napi bontásban

Hétfőn az eddig az RTL átlagához mérten jobbára csak küszködő Csont nélkül dupla adás ugyan nem táltosodott meg, ám így is jobb volt, mint az NCIS páros. Kedden a Mentalista volt az RTL Klub kínálatában, ami simán verte a Hollywoodi őrjárat című filmet, majd A Grace klinika is többet tudott annál. Szerdán az RTL Klub török sorozata, a Szulejmán ismét vesztett nézőket, így már egészen közel került hozzá a TV2 reménysége, a Sherlock és Watson című sorozat.

Csütörtökön mindkét csatorna filmmel készült, és az RTL Klub választása, a Die Hard 3 sokkal jobb volt, mint a TV2 által programba tett Ilyen a formám című. Pénteken az eddig remeklő A zöld íjász ezúttal is jól teljesített, a sorozat továbbra is a lélektani 30 százalékos közönségarány felett teljesített.

A hétvégén azután a Dal című műsornak a közönségaránya ugyan minimálisan meghaladta TV2 filmjét, a Pókember 2-t, ám .az RTL Klubon sugárzott Holnapután című filmtől jócskán elmaradt. Igaz, szombaton a TV2 kicsit javított az összképen, mivel a késő esti idősávot a Bad Boys 2 című filmmel nyerte. Vasárnap a nézők a Taxi 4-re szavaztak, mely utcahosszal nyert a Csak a testeden át című filmmel szemben. Szomorú, hogy az igényes szórakozást kínáló közszolgálati csatornát - mely az egy éve összesen öt Oscart-nyerő, többek között a legjobb filmet, a legjobb rendezést és a legjobb színész díját is megkapó Némafilmest adta - csupán a készülékek előtt ülők 1,5 százaléka nézte, bő 30 ezer ember.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!