Az olasz Fiat neve is felmerült a Chrysler autógyár megmentőinek sorában: az amerikai sajtó az olasz vállalat 35 százalékos adósságátvállalási lehetőségéről beszél az amerikai autógyártóban. A Chrysler ezt pénteki nyilatkozatában azzal egészítette ki, hogy a Fiat hallani sem akar Chrysler-adósság átvállalásáról.
A Fiat is megerősítette ezt pénteken Milánóban, egyúttal a két gyártó szövetségének lehetőségét is, és a 35 százalékos részesedés szerinte legfeljebb a Chrysler részvénytőkéjére (és nem adósságaira) vonatkozna. Előbb tisztázandó, mi lesz a Chrysler pénzügyi támogatásával az amerikai kormányzat részéről. Ez utóbbi ugyanis beígért 4 milliárd dollárt az autóipari mentőcsomag keretében, de a Chrysler, illetve fő részvényese a Cerberus Capital pénzügyi csoport szerint még legalább 5 milliárdra lenne szükség a talpon maradáshoz.
Az olasz gyártónak is milliárdokban mérhető adósságai vannak. A Fiat készpénzzel tehát nem hajlandó beszállni a Chryslerbe, bár kisebb jövőbeni együttes fejlesztésekbe áldozna. A Fiat a Chrysler meglévő eszközeit csak jelentős átalakításokkal tudná hasznosítani közös - elsősorban kis- és középkategóriás - modellek gyártásához.