Egy most közzétett felmérés szerint, amelyet az InsightExpress publikált mára mindennaposság vált az online banking, szinte minde internetező rendelkezésére állnak ugyanis ezek a lehetőségek.
A felmérés szerint több tényező befolyásolja az ügyfeleket az on-line számlafizetés terén. Leggyakrabban a tranzakció kapcsán jelentkező pótlólagos költségek tartják vissza az ügyfeleket ettől. Még mindig nagy a bizalmatlanság, ugyanis a megkérdezettek 37 százaléka tart attól, hogy illetéktelenek hozzáférhetnek a számlájukhoz.
Ennek is betudható, hogy a válaszadók 36 százaléka véli úgy, hogy semmiképpen sem fogja számláit on-line fizetésre használni, bármilyen változások is történnének. A válaszadók 35 százaléka szeretné, ha nem kellene külön szoftver telepíteni, az emberek 31 százaléka pedig non-stop elérést szeretne. Érdekes, hogy csak 29 százalék árérzékeny, ennyien vélték úgy, hogy csökkenteni kellene a díjakat.
2001 óta ugyanakkor óriási fejlődés volt. Akkor az emberek 7 százaléka használta az internetes lehetőséget számlájának ellenőrzésére. Ez a szám 2002-ben már 11 százalék volt. Idén további növekedés mutatkozik, hiszen a banki ügyeit on-line intéző otthonok 16 százaléka ellenőrzi számláit a világhálón. Az előrejelzések szerint további hasonló ütemű bővülés lehet, így 2006-ra az online banking szolgáltatást igénybe vevők aránya 36 százalék lehet.
Nem készpénzzel, nem kártyával, online
Mind népszerűbbé válik a számlák online kiegyenlítése az Egyesült Államokban. Egy most közzétett felmérés szerint míg három éve a netezők hatoda, mára a kétharmada él ezzel a lehetőséggel.