A hírt Japán második legnagyobb autógyártójának elnöke, Fukui Takeo jelentette be, hozzátéve, hogy a továbbiakban motorokat sem szállítanak más Forma-1-es csapatoknak. A Hondának évente 20 milliárd jenbe (216 millió dollár) került a részvétel a versenysorozatban, és ez az összeg nem tartalmazza az autók és a motorok fejlesztési költségeit. A társaság a Forma-1-es projektben foglalkoztatott 400 mérnökét átirányítja a takarékos dízelmotorok, hibrid meghajtásrendszerek és a kisautók fejlesztéséhez. A vállalat ugyanakkor továbbra is részt vesz a Forma-1-hez hasonló amerikai IndyCar futamain, illetve a MotoGP motorkerékpár-versenysorozatban.
Max Mosley, a száguldó cirkuszt irányító testület elnöke azt nyilatkozta, hogy a csapatok a jövőben nem lesznek képesek az idei 1,6 milliárd dollárnak megfelelő összeget költeni a versenyre. A Crédit Suisse tokiói elemzője, Endo Koji messzebb ment ennél, szerinte a japán autógyártó kiszállása rávilágít az ágazat rettenetes üzleti környezetére, a kereslet váratlanul nagy visszaesésére, ami elapasztja a vállalatok jövedelmét. Endo szerint más csapatok is követhetik a Honda példáját, és elképzelhető, hogy megfelelő anyagi háttér híján a jövőben nem lehet majd megtartani a Forma-1-es versenyeket.
Elemzők szerint a lépést az is motiválhatta, hogy a Honda nem túl sikeresen szerepelt az utóbbi időben.
A Honda 550 milliárd jen üzemi eredményt vár a 2009 márciusában végződő üzleti évében, ami a 8 évvel ezelőtti szintnek felel meg. Minden jen, amivel a dollár gyengül a japán devizával szemben, 18 milliárd jennel faragja le a vállalat üzemi profitját. Idén 39 százalékkal erősödött a jen a dollárral szemben - számol be a Napi Gazdaság.