A Datahouse Kft. adatait idézve a közlemény rámutat: a második negyedévben 12,2 százalékkal nőttek a használtautó-eladások, míg az első három hónapban 10,4 százalékkal. Az idén az első félévben 215 733 autót vásároltak használtan, 11,4 százalékkal többet, mint 2012 hasonló időszakában.
A növekedés jól érzékelhető, a kereskedések azt tapasztalják, hogy jelenleg nem létezik eladhatatlan autó a piacon. Ez különösen a drágább, jobban felszerelt, minőségi autókínálatra igaz, amelyből egyre nagyobb a hiány - állapította meg Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója a közleményben.
Hozzátette: mivel kevés új autó kerül vissza a piaci körforgásba, a vevők gyakran választják továbbra is az importot, amely kézenfekvő, azonban kockázatos megoldás. A márkaigazgató jelezte: a második negyedévben 16 577 gépkocsit hoztak be Magyarországra az országhatáron túlról, ez az első félévre vetítve 22,6 százalékos növekedés.
Az év első hat hónapjában a hazai piac keresletének megfelelően az alsó-közép kategória volt a legnépszerűbb (69 349 autó), az importált kocsik körében pedig a felső-középkategória (8223 autó).
A használtautó-piacon a legkeresettebb márka az Opel, a Suzuki és a Volkswagen, az importnál felkerül a listára a BMW is.
A Weltauto a Porsche Hungaria használtautó-üzletága, amely 2001 óta működik. A használtautó-kereskedők közül egyedüliként rendelkezik - jelenleg 38 tagú - országos értékesítői hálózattal.
MTI