2p

A kis- és középvállalatokra nem jellemző a szervezett információszerzés, a megkérdezettek fele egyáltalán nem, míg egyharmada csupán alkalmanként végez piacfelmérést és versenytárselemzést - olvasható a KutatóCentrum legújabb tematikus felmérésében.

Az információforrások között mind a nagyvállalatok, mind a kkv-k körében egyértelmű az internet dominanciája - derült ki a KutatóCentrum legutóbbi felméréséből, melyben a hazai vállalatok információszerzési szokásait vizsgálta. A gazdaság legfrissebb híreiről a megkérdezettek több mint 90 százaléka, szakmai kérdésekről ugyancsak 90 százalékuk, míg politikai témáról több mint 80 százalékuk tájékozódik az interneten is - tartalmazza a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközlemény.

Az információforrások jelentőségét tekintve is a világháló vezet, a cég méretétől függetlenül a megkérdezettek körülbelül kétharmada értékelte nagyon fontosnak, szemben a televízióval, ami már messze nem ennyire meghatározó. Annak ellenére, hogy politikai és gazdasági témában a nagy-, valamint a kis- és középvállalatok körében is az internet után a második legjellemzőbb információforrás a televízió, fontosságát csupán a megkérdezettek körülbelül 30 százaléka értékelte ötös skálán maximálisra.

Sokkal jobb a szaklapok megítélése, a válaszadók 66 százaléka - ezen belül a kkv-k 70 százaléka, a nagyvállalatok 64 százaléka - tájékozódik a szakmát érintő kérdésekről e médiumok segítségével.

A szervezett információszerzés inkább a nagyvállalatokra jellemző, ebben a szegmensben a megkérdezettek több mint 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legalább alkalmanként készíttetnek piacfelmérést, illetve versenytárselemzést. Ezzel szemben a kkv-k fele egyáltalán nem végez hasonló adatgyűjtést. Azok a kisvállalatok, akik mégis foglalkoznak ilyen tevékenységgel, jellemzően alkalmanként, és akkor is leginkább házon belül, tehát nem bíznak meg erre szakosodott külső partnert. Rendszeres sajtófigyeléssel is csupán a megkérdezett kkv-k 30 százaléka foglalkozik, míg a kutatásban résztvevő nagyvállalatoknál ugyanez az arány csaknem a duplája (59 százalék) - áll a felmérésben.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!