Az információforrások között mind a nagyvállalatok, mind a kkv-k körében egyértelmű az internet dominanciája - derült ki a KutatóCentrum legutóbbi felméréséből, melyben a hazai vállalatok információszerzési szokásait vizsgálta. A gazdaság legfrissebb híreiről a megkérdezettek több mint 90 százaléka, szakmai kérdésekről ugyancsak 90 százalékuk, míg politikai témáról több mint 80 százalékuk tájékozódik az interneten is - tartalmazza a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközlemény.
Az információforrások jelentőségét tekintve is a világháló vezet, a cég méretétől függetlenül a megkérdezettek körülbelül kétharmada értékelte nagyon fontosnak, szemben a televízióval, ami már messze nem ennyire meghatározó. Annak ellenére, hogy politikai és gazdasági témában a nagy-, valamint a kis- és középvállalatok körében is az internet után a második legjellemzőbb információforrás a televízió, fontosságát csupán a megkérdezettek körülbelül 30 százaléka értékelte ötös skálán maximálisra.
Sokkal jobb a szaklapok megítélése, a válaszadók 66 százaléka - ezen belül a kkv-k 70 százaléka, a nagyvállalatok 64 százaléka - tájékozódik a szakmát érintő kérdésekről e médiumok segítségével.
A szervezett információszerzés inkább a nagyvállalatokra jellemző, ebben a szegmensben a megkérdezettek több mint 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legalább alkalmanként készíttetnek piacfelmérést, illetve versenytárselemzést. Ezzel szemben a kkv-k fele egyáltalán nem végez hasonló adatgyűjtést. Azok a kisvállalatok, akik mégis foglalkoznak ilyen tevékenységgel, jellemzően alkalmanként, és akkor is leginkább házon belül, tehát nem bíznak meg erre szakosodott külső partnert. Rendszeres sajtófigyeléssel is csupán a megkérdezett kkv-k 30 százaléka foglalkozik, míg a kutatásban résztvevő nagyvállalatoknál ugyanez az arány csaknem a duplája (59 százalék) - áll a felmérésben.