A kereslet átrendeződésével lehet számolni amiatt is, hogy megint fontosabbak lesznek az árak. Ugyanis a kevesebb vásárlást tervezők egy része az olcsóbb árucikkek felé orientálódik. Az alacsony árat legtöbben ruhaneműnél célozzák meg (a megkérdezettek 54 százaléka), majd sorrendben a háztartási tisztítószerek, a friss élelmiszerek, az előre csomagolt élelmiszerek, a személyes higiéniai termékek, az ásványvíz és a szeszes italok (34) következnek.
A lakosság egyes csoportjai azonban különbözőképpen viszonyulnak a megszorító intézkedésekhez. Például csak minden második budapesti megkérdezett készül fogyasztásának csökkentésére, a vidéki városokban viszont ugyanez az arány kétharmados.
Az életkor növekedésével együtt egyre magasabb a pesszimisták aránya. A fiatal felnőttek mintegy fele gondol fogyasztásának csökkentésére, míg a 45-60 éves korosztály kétharmada tervez visszafogást.
Társadalmi státusz szerint a magasabb csoportba tartozók kedvezőbben ítélik meg fogyasztásukat a közeljövőben, mint az alacsonyabb csoportok tagjai. Például az A státuszcsoport válaszadóinak 42 százaléka véli azt, hogy ezután is ugyanannyit fogyaszt, mint korábban. A másik véglet, az E státuszcsoport tagjai közül csak 11 százalék bízik ebben.