Ha lesz is élénkülés, az a nagyobb piacok közül elsősorban Olaszországot és Franciaországot érintheti szerény mértékben, míg Németországban az év vége felé lehet némi élénkülésre számítani. Nagy-Britannia és Spanyolország újautó-piaca inkább hanyatlani fog az idén.
Nem lesz hanyatlás az egészen új uniós tagok autópiacán, hiszen ezeken a piacokon (Románia, Bulgária) az idei első negyedévben 15 százalékkal nőttek az eladások, miközben Nyugat-Európában egy százalékkal, Németországban tíz százalékkal visszaesett.
Májusban az uniós újautó-piac 1,6 százalékkal volt gyengébb, mint tavaly májusban, mivel az új uniós piacok nagysága úgymond jelentéktelen az öt nagy nyugati autópiachoz mérve. Az EU tíz új (2004. óta uniós) tagországában kevesebb mint százezer új autót adtak el például idén áprilisban, a régi 15-ökben az eladások ugyanakkor egymillió autó felett voltak.