2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az eddig befejezett 13 díjas főútszakasz forgalomszámlálása azt bizonyítja, hogy a matricás díjak bevezetése általában nem rendezte át a főutak forgalmát.

A Magyar Közút Kht. által megrendelt forgalomszámlálási adatok nem, vagy csak igen csekély mértékben támasztják alá azokat a vélekedéseket, amelyek szerint a főutak "matricásítása" óta a nehézgépjármű forgalom az alsóbb rendű útszakaszokra terelődött volna. A jelenség átmenetileg létezhetett ugyan, ám a helyzet azóta konszolidálódott.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium április 1-jei hatállyal módosított díjrendelete értelmében a D4-es kategóriába tartozó járművek után úthasználati díjat kell fizetni a főutak egy meghatározott részén. Az intézkedés hatásainak vizsgálatára a Magyar Közút Kht. a változások hatályba lépésével egy időben forgalomszámláláson alapuló vizsgálatot indított.

A vizsgált útszakaszok közül különleges helyzetben van a 43. számú főút Szeged és Makó közötti szakasza, ahol Románia EU csatlakozása miatt a nehézgépjárművek forgalma jelentős mértékben megnőtt. Ezt a szakaszt figyelmen kívül hagyva a vizsgált utak teherjármű forgalma 2007-ben a 2006. évivel megegyezik, áll a társaság közleményében.

A részletes elemzés szerint egyes útszakaszokon mintegy tíz százalékkal csökkent a forgalom, ugyanakkor más szakaszokon hasonló mértékben nőtt. Ez utóbbira példa a szolnoki Tisza-híd, ahol nincs fizikai lehetőség a díjas szakasz elkerülésére.

A díjas főútszakaszokkal párhuzamos mellékutak közül eddig hat helyszínre vonatkozóan állnak rendelkezésre feldolgozott forgalomszámlálásai adatok. Ezek alapján megállapítható, hogy a párhuzamos mellékutakon a nehéz forgalom eddig mintegy 2,6 százalékkal növekedett, ami megfelel a korábbi évek trendjeinek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!