2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyelőre megrekedtek a tárgyalások a német Volkswagen autógyár és a malajziai Proton járműgyártó között arról, hogy a német fél jelentős részesedést szerezne az utóbbiban.

Malajziai források szerint a Proton vezetősége ellenzi a tervet.

[ajanlo=286][igazitas=left/]Tavaly októberben hosszabb távú műszaki együttműködés körvonalazódott a két járműgyártó között, ami elsősorban VW-k összeszerelését és értékesítését jelentette volna Malajziában. Most egyelőre ezen együttműködési projekt is holtpontra jutott.

A Proton vezetőség azért áll ellen, mert előnytelennek tartja a VW üzleti elképzelését, miszerint a német járműipari óriás technológiát és nemzetközi értékesítési támogatást adna a Proton részvényekért cserébe. A tárgyalások a technológia-átadás részleteinek tisztázatlansága miatt akadtak el.

A VW közölte, hogy nem akarja teljesen lenyelni a Protont, a maláj fél szerint azonban messze nem mindegy, mit is kapnának egy a VW-nek jelentősebb átadott tőkerészesedés fejében. Az idő azonban a Proton ellen dolgozik, mert már saját piacán is szorongatják a külföldi autógyártók, egykori 60 százalékos maláj piaci részesedése tavaly már csak 44 százalék volt - írja az MTI.

Európa legnagyobb autógyára az elmúlt időszakban vesztegetési botrányai kapcsán szerepelt a legtöbbet a sajtóban. Ennek következtében elhalasztották az indiai gyár és az angolai összeszerelő üzem építését is.

Az építkezésekkel kapcsolatos botrány a társaság csehországi leányvállalata, a Skoda személyzeti főnöke körül robbant ki: Helmuth Schustert azzal gyanúsították meg, hogy kenőpénzt fogadott el a cég potenciális beszállítóitól, valamint fantomcégeket használt arra, hogy jól jövedelmező külföldi - indiai és angolai - szerződéseket biztosítson a vállalat számára. Az autógyár vezetője azóta lemondott.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!