Malajziai források szerint a Proton vezetősége ellenzi a tervet.
[ajanlo=286][igazitas=left/]Tavaly októberben hosszabb távú műszaki együttműködés körvonalazódott a két járműgyártó között, ami elsősorban VW-k összeszerelését és értékesítését jelentette volna Malajziában. Most egyelőre ezen együttműködési projekt is holtpontra jutott.
A Proton vezetőség azért áll ellen, mert előnytelennek tartja a VW üzleti elképzelését, miszerint a német járműipari óriás technológiát és nemzetközi értékesítési támogatást adna a Proton részvényekért cserébe. A tárgyalások a technológia-átadás részleteinek tisztázatlansága miatt akadtak el.
A VW közölte, hogy nem akarja teljesen lenyelni a Protont, a maláj fél szerint azonban messze nem mindegy, mit is kapnának egy a VW-nek jelentősebb átadott tőkerészesedés fejében. Az idő azonban a Proton ellen dolgozik, mert már saját piacán is szorongatják a külföldi autógyártók, egykori 60 százalékos maláj piaci részesedése tavaly már csak 44 százalék volt - írja az MTI.
Európa legnagyobb autógyára az elmúlt időszakban vesztegetési botrányai kapcsán szerepelt a legtöbbet a sajtóban. Ennek következtében elhalasztották az indiai gyár és az angolai összeszerelő üzem építését is.
Az építkezésekkel kapcsolatos botrány a társaság csehországi leányvállalata, a Skoda személyzeti főnöke körül robbant ki: Helmuth Schustert azzal gyanúsították meg, hogy kenőpénzt fogadott el a cég potenciális beszállítóitól, valamint fantomcégeket használt arra, hogy jól jövedelmező külföldi - indiai és angolai - szerződéseket biztosítson a vállalat számára. Az autógyár vezetője azóta lemondott.
Menedzsment Fórum
Nem nyelné le a Protont a Volkswagen
Egyelőre megrekedtek a tárgyalások a német Volkswagen autógyár és a malajziai Proton járműgyártó között arról, hogy a német fél jelentős részesedést szerezne az utóbbiban.