Hangsúlyozták: nem a Győrben készült alapmotorokkal kapcsolatos esetleges minőségi hiányosságokról, hanem az autókba beépített szoftverekkel szemben felmerült kifogásról van szó az ügyben. Az Audi Hungaria a megrendelt motorokat a vállalatcsoporton belüli együttműködés keretében a konszern különböző járműgyáraiba szállítja. Hogy ezeket a motorokat hol és melyik modellbe építik be, az a járműgyárak felelősségi körébe tartozik - írták, hozzátéve, hogy a társaság mintegy 3 millió EA189 típusú motort gyártott 2008-tól napjainkig.
Az MTI érdeklődésére azt közölték: a cég nem vezetett be létszámstopot, folyamatosan szükség van jól képzett munkatársakra, ennek megfelelően tovább folytatódik a toborzás a betöltetlen álláshelyekre, mert arról sincsen tudomásuk, hogy más gyárakban visszafognák a termelést.
Az Audi Hungaria továbbra is a konszern központi motorszállítója, széles termékpalettával rendelkezik - négytől tízhengeres motorokig - egyaránt gyárt dízel és benzinmotorokat, a vállalatnál minden évben új motorprojekteket indítanak - közölték az MTI kérdésére válaszolva.
Az idei év első felében 1 millió 67 ezer 525 motort gyártottak a győri Audi gyárban, ami 1289-cel több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Az összesen 817 ezer négy- és öthengeres benzines és dízelmotor mellett 228 ezer hathengeres és több mint 22 ezer nyolc-és tízhengeres motort gyártottak, amelyeket a Volkswagen-konszern több mint 30 telephelyére szállítottak.
Az Audi AG csütörtöki bejelentése szerint a feltörekvő piacok gyengélkedése ellenére jelentősen emelkedtek a társaság eladásai szeptemberben. Világszerte 180 ezer autót értékesítettek a múlt hónapban, 6,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Európában 8,8 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig egyenesen 16,2 százalékkal több gépkocsit helyezett el a piacon a Volkswagen (VW) leányvállalata. Kínában sem szűkült tovább a piac, az eladások 2,9 százalékkal bővültek.
A legnagyobb európai autógyártó vállalatot, a Volkswagent az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. Ezek közül nagyjából 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el.
MTI