A GVOE az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében kifejtette: az új rendelet révén az elszámolás egyszerűbb és átláthatóbb lett a tevékenységet végzők részére, míg az állampolgároknak is könnyebbé vált az ügyintézés, mivel nem kell a postán sorba állniuk, hogy az eredetiségvizsgálat díját sárga csekken befizessék.
Az egyesület szerint a január eleje óta eltelt időszakban a vizsgáló állomások azt tapasztalták, hogy az ügyfelek a változtatásokat megelégedettséggel fogadták. Megszűnt az évenkénti környezetvédelmi mérés, illetve arra is van lehetőség, hogy az adás-vételi eredetiségvizsgálat alkalmával az általános műszaki felülvizsgálatot is elvégeztessék ezeken a vizsgáló állomásokon. Az egyesület úgy vélte, ez mind a vevőnek, mind az eladónak megnyugtató helyzetet eredményez.
Az így kialakított rendszer második lépésben megteremtheti a feltételeit annak is, hogy az autótulajdonosok számára az okmánykezelést is el tudják végezni a vizsgáló állomások, azaz ténylegesen megvalósul az egy ablakos ügyintézés - tették hozzá.
A GVOE véleménye szerint az új rendelet eredményeként nem szűnnek meg vizsgálóállomások, illetve munkahelyek, sőt helyzetük stabilizálódhat is azzal, hogy tanúsító szervezetként közvetlenül közreműködnek a gépjárművekkel kapcsolatos hatósági eljárásokban.
Az eredetiségvizsgálat új rendjének vitájában rendkívül megosztottak a szereplők, korábban az új szabályozás ellen tiltakoztak a rendelet előtt gépjármű eredetiségvizsgálattal foglalkozó szervezetek és a Magyar Autóklub is.
Az 5 korábbi technológiatulajdonos hétfőn jelentette be: demonstrációt terveznek péntekre, mert álláspontjuk szerint a kormány jogszerűtlenül bontotta fel 2011. január végéig szóló szerződésüket. Balla Béla, az öt magyarországi eredetiségvizsgáló cég egyikének, az IHG Zrt.-nek vezetője az MTI-nek hétfőn elmondta: budapesti Felvonulási tértől a Miniszterelnöki Hivatalhoz tartó tiltakozómenetükkel az ágazat mintegy háromezer munkahelyének megmentését, valamint a gépjármű-tulajdonosok költségeinek csökkentését is el szeretnék érni.
A bejelentésre reagálva a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) közös keddi közleményében hangsúlyozta: visszautasítja az öt cég állításait arra hivatkozva, hogy a feladatot továbbra is ugyanazok a műhelyek látják el, mint korábban, így munkahelyek a változás miatt nem szűnnek meg, sőt több kisebb műhely is bekapcsolódhat ezentúl a vizsgáztatásba, így nő a verseny a piacon.
MTI