2007. október 9. 12:44

A Magyar Posta Zrt. az uniós piacnyitásig, 2013-ig terjedő stratégiájában nem szerepel a társaság privatizációja, ám a legfontosabb, hogy a céget felkészítsék a piaci versenyben való helytállásra - mondta Szabó Pál, a cég vezérigazgatója.

Az Európai Unió tagországainak szakminiszterei a hónap elején állapodtak meg arról, hogy 2011-re halasztják a postai szolgáltatások teljes liberalizálását, és az újonnan csatlakozott tagországok többsége, köztük Magyarország további kétéves, 2013 elejéig tartó, átmeneti lehetőséget kap a piacfelszabadítás előkészítésére.

A 133. Postai Világnap alkalmából megtartott nemzetközi eseményen Guozung Huang, az Egyetemes Postaegyesület (UPU) vezérigazgató-helyettese felhívta a figyelmet az úgynevezett egyetemes postai szolgáltatások jelentőségére, mivel minden ember alkotmányos joga, hogy eljusson hozzá a postai szolgáltatás. Ennek biztosítása a nyílt piaci versenyben is az állam felelőssége marad.

Bernard Damiens, a PostEurop igazgatótanácsának elnöke kiemelte, hogy a hagyományos postai szolgáltatásoknak meg kell küzdeniük az e-mailek terjedésével, az ügyfelek részéről jelentkező kiváló minőségű szolgáltatási igénnyel.

Hozzátette: mivel a hagyományos leveleket, csomagokat szállítani kell, ez befolyásolja az üvegházhatású gázok kibocsátását, amit az EU a következő 5 évben 10 százalékkal szeretne csökkenteni.

MTI/Menedzsment Fórum