2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Több időt töltött szervizben a kelleténél az a Tesla Model S, amelyet egy amerikai autós portál munkatársai vetettek alá 17 hónapos tartós tesztnek.

A Tesla új típusa, a Model S komolyan átalakította azt a képet, amely az elektromos autókkal kapcsolatban kialakult bennünk.

Az Edmunds.com - autós ár-összehasonlító, tanácsadó portál – vásárolt egy Tesla Model S-t azzal a céllal, hogy 17 hónapon keresztül tesztelve megírja valódi tapasztalatait, azokat a problémákat, amelyekkel a vásárló azután találkozik, hogy kigurult vele a szalonból. A tesztelők valóban megvásárolták a kocsit, nem is kevés pénzért. A töltővel együtt 103 770 dollárt fizettek érte, amely mai árfolyamon több mint 24 millió forintnak felel meg.

A szűk másfél év mérlege 28 javítás és szervizlátogatás, pedig a megtett 30 251 mérföld (48 700 km) nem számít extrém igénybevételnek. Ez alatt az idő alatt háromszor kellett kicserélni a vezérlőegységet, egyszer a fő akkumulátort miután a kocsi megállt az út szélén. A központi kijelző lefagyása is egy szervizlátogatást hozott magával, illetve a gumik is elkoptak 9500 mérföld után, és nem azért mert anyaghibásak lettek volna. A lényeg, hogy 9 napot töltött a szervizben a kocsi, amely egy Tesla árú termék esetében az első másfél évben nem túl szerencsés.

A dolgot árnyalja – és ezt az Edmund.com is elismeri -, hogy az általuk vásárolt kocsi egy korai modell, ahol a "gyermekbetegségek" még nagyobb számmal fordulnak alő, mint később, amikor a szervizek visszajelzései alapján a gyár javíthat a konstrukción.

Természetesen a tesztre a Tesla szóvivője is reagált: bár minden cégnél előfordulhatnak hibák, az autógyár odafigyel a szervizek visszajelzésére, és olyan apró hibákat is kijavít, amelyek vélhetően a jövőben nem okoznának semmilyen problémát.

Az Edmund.com egyébként a teszt végén 83 ezer dollárért (19,3 millió forint) adta el a kocsit egy magánszemélynek.

Kattintásra galéria nyílik!

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!