A Tesla új típusa, a Model S komolyan átalakította azt a képet, amely az elektromos autókkal kapcsolatban kialakult bennünk.
Az Edmunds.com - autós ár-összehasonlító, tanácsadó portál – vásárolt egy Tesla Model S-t azzal a céllal, hogy 17 hónapon keresztül tesztelve megírja valódi tapasztalatait, azokat a problémákat, amelyekkel a vásárló azután találkozik, hogy kigurult vele a szalonból. A tesztelők valóban megvásárolták a kocsit, nem is kevés pénzért. A töltővel együtt 103 770 dollárt fizettek érte, amely mai árfolyamon több mint 24 millió forintnak felel meg.
A szűk másfél év mérlege 28 javítás és szervizlátogatás, pedig a megtett 30 251 mérföld (48 700 km) nem számít extrém igénybevételnek. Ez alatt az idő alatt háromszor kellett kicserélni a vezérlőegységet, egyszer a fő akkumulátort miután a kocsi megállt az út szélén. A központi kijelző lefagyása is egy szervizlátogatást hozott magával, illetve a gumik is elkoptak 9500 mérföld után, és nem azért mert anyaghibásak lettek volna. A lényeg, hogy 9 napot töltött a szervizben a kocsi, amely egy Tesla árú termék esetében az első másfél évben nem túl szerencsés.
A dolgot árnyalja – és ezt az Edmund.com is elismeri -, hogy az általuk vásárolt kocsi egy korai modell, ahol a "gyermekbetegségek" még nagyobb számmal fordulnak alő, mint később, amikor a szervizek visszajelzései alapján a gyár javíthat a konstrukción.
Természetesen a tesztre a Tesla szóvivője is reagált: bár minden cégnél előfordulhatnak hibák, az autógyár odafigyel a szervizek visszajelzésére, és olyan apró hibákat is kijavít, amelyek vélhetően a jövőben nem okoznának semmilyen problémát.
Az Edmund.com egyébként a teszt végén 83 ezer dollárért (19,3 millió forint) adta el a kocsit egy magánszemélynek.
Szász Péter
mfor.hu