A szóvivő elmondta, hogy nem csatlakozik a sztrájkfelhíváshoz a villamos-, a metró- és a HÉV-ágazat munkavállalóinak zöme sem, így ők is dolgoznak majd a munkabeszüntetés alatt. A BKV Zrt. két alvállalkozója - a Nógrád Volán és a VT Transman - elsősorban Észak-Pesten és Dél-Budán bérel viszonylatokat, összesen mintegy 20 járatot közlekedtetve.
A sztrájk idején menetrend szerint jár a főként Budafokon és a XI. kerületben közlekedő 150-es, a 14-es és a 114-es, a 41-es és a 41 gyors, a 250-es, az 50-es, az 58-as, a 13-113-113A, a 30-as és a 87-87A-187 jelzésű autóbusz. A hétköznapi menetrend szerint járnak majd a IV., a XIV. és a XVII. kerületben közlekedő 88-as, 120-as, 147-es, 170-es gyors jelzésű buszok.
Nemes Gábor szerint azonban jelentős nehézségeket okozhat az utasoknak például a 7-es buszcsalád kiesése a forgalomból, de a nagy csomópontokra "becsatlakozó" buszok hiánya is. A leginkább a XVII., a XVIII. kerületben és a Moszkva tér környékén okozhat problémákat a buszok kiesése a forgalomból - tette hozzá.
A sztrájkot jelentő szakszervezetek és a BKV Zrt. vezetősége kedden délután is tárgyalóasztalhoz ülnek, bár az érdekképviseletek által megjelölt határidő a követelések teljesítésére már lejárt. A cég bízik abban, hogy sikerül elkerülni a csütörtökre bejelentett, a tervek szerint 4.30-tól 13.00 óráig tartó munkabeszüntetést.
A sztrájkbizottság szerint 30 milliárd forint azonnali gyorssegélyre van szüksége a cégnek, hogy az idei és a következő évi tervezett hiányt pótolni tudják, és ne kerüljön veszélybe a BKV működése.
Tárgyalások folynak a kormány és a főváros között is a BKV többletfinanszírozásáról. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök november végén a kormányszóvivői tájékoztatón azt mondta, hogy összetett megoldásról tárgyalnak. A megoldás által érintett összes forrás - 40 milliárd forint körül van - belső szerkezete még nincs tisztázva. "További egyeztetéseket kell folytatni a témában" - tette hozzá Gyurcsány Ferenc.