A szakszervezetek azért nem csatlakoznak a megállapodáshoz, mert nem látnak garanciát arra, hogy a gépkocsivezetők típustól független, korkedvezményes nyugdíjáról jövő évben valóban kedvező döntést hoz az Országgyűlés.
A korkedvezményes nyugdíjról december 14-én kötött megállapodást a KKSZ (Közúti Közlekedési Szakszervezet), az Autonóm Szakszervezetek Szövetsége és a Szociális- és Munkaügyi Minisztérium. A szaktárca vállalta, hogy január 25-ig az Országgyűlés elé terjeszti és támogatja, hogy a személyszállításban dolgozó gépkocsivezetők 2010. december 31-ig a jármű típusától függetlenül korkedvezményt szerezzenek.
A munkavállalók 45 százalékát tömörítő szakszervezet a minisztérium ajánlatát - amit november 27-i sztrájk előtt még csak kitöltetlen bianco csekként értékelt - december 14-én elfogadta. A megállapodásban a szakszervezet vállalta, hogy 2008-ban csak a munkáltatói, a helyi menedzsment hatáskörébe tartozó döntések ellen sztrájkolnak – áll a közleményben.
Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke elmondta: a Volán-társaságcsoportban négy számottevő szakszervezeti tömörülés működik. Létszámban ugyan a KKSZ a legnagyobb, de támogatottságban a másik három (Autóbusz-közlekedésben Dolgozók Uniója, Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége, Liga Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége) közel hasonló erőt képvisel.
"A napokban alaposan felerősödött a Volán cégek privatizációjának szándéka, ebben a helyzetben ilyen mérvű sztrájkmoratóriumot vállalni a legkevésbé sem szerencsés" – fogalmazta meg közleményében a munkástanácsok szövetsége.