A kutatás eredményeit ismertető keddi budapesti sajtótájékoztatón Kozák Ákos, a szövetség elnöke elmondta: a megkérdezett cégek 91 százalékánál van marketingtevékenység, de csak kétharmaduk működtet külön marketingszervezetet.
Ahol van marketingszervezet, ott az a felső vezetőhöz tartozik, ennek ellenére - hangsúlyozta Kozák Ákos - a marketing nem kapja meg a méltó helyét a cégeknél, illetve a gazdaságban.
A mintában szereplő 35 cég 62 százalékában egy-három fős volt a marketingszervezet, egyötödében négy-hat főből állt. A cégek 58 százaléka készít formalizált éves marketing tervet.
Simon András a Magyar Marketing Szövetség alelnöke a kutatás azon részét ismertette, amely a szakmai szervezet ismertsége iránt érdeklődött. A megkérdezettek 87 százaléka ismerte a szövetséget. Az alelnök arról is beszélt, hogy a marketing rég kinőtte hagyományos kereteit, amikor is híd egy termék vagy szolgáltatás és a vásárló között. Ma a politikai, az ország, sőt a család marketingje is bevett fogalom a szakmában.