2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Éves árbevételük három százalékát fordítják marketingre a magyarországi cégek a Magyar Marketing Szövetség kutatása szerint, ami megfelel a nemzetközi átlagnak, de Magyarországon a nagy társaságok többet, míg a kisebbek jóval kevesebbet költenek az átlagnál.

A kutatás eredményeit ismertető keddi budapesti sajtótájékoztatón Kozák Ákos, a szövetség elnöke elmondta: a megkérdezett cégek 91 százalékánál van marketingtevékenység, de csak kétharmaduk működtet külön marketingszervezetet.

Ahol van marketingszervezet, ott az a felső vezetőhöz tartozik, ennek ellenére - hangsúlyozta Kozák Ákos - a marketing nem kapja meg a méltó helyét a cégeknél, illetve a gazdaságban.

A mintában szereplő 35 cég 62 százalékában egy-három fős volt a marketingszervezet, egyötödében négy-hat főből állt. A cégek 58 százaléka készít formalizált éves marketing tervet.

Simon András a Magyar Marketing Szövetség alelnöke a kutatás azon részét ismertette, amely  a szakmai szervezet ismertsége iránt érdeklődött. A megkérdezettek 87 százaléka ismerte a szövetséget. Az alelnök arról is beszélt, hogy a marketing rég kinőtte hagyományos kereteit, amikor is híd egy termék vagy szolgáltatás és a vásárló között. Ma a politikai, az ország, sőt a család marketingje is bevett fogalom a szakmában.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!