"Nem vagyunk légitársaság, és ez az üzletág nem vág a profilunkba" – mondta Vlagymir Dmitrijev a Malévba való esetleges további beruházásokra vonatkozó kérdésre válaszolva, de többet nem volt hajlandó hozzáfűzni.
Dmitrijevet idézve az Interfax hírügynökség emlékeztetett arra, hogy a Malévot 2007-ben vásárolta meg az Airbridge Zrt konzorcium. Az új tulajdonosok, akik között volt Borisz Abramovics orosz üzletember is, átvállalta a Malév adósságait, és garanciát vállaltak a társaság alaptőkéjének minimum 50 millió dolláros emelésére. Tavaly ősszel azonban az orosz hatóságok pénzügyi problémák miatt leállították Abramovics lényegében egész AiRUnion szövetségét néhány hozzá tartozó társaság súlyos pénzügyi nehézségei miatt, s Abramovics kiszállt a légi közlekedésből, a konzorcium Malévval kapcsolatos kötelezettségeinek teljesítése pedig leállt.
Végül a VEB, amely ősszel 30 millió dolláros hitelt adott a Malévnak a biztosítékként letétbe helyezett részvények fejében, a Malév 49 százalékának tulajdonosává lett, stratégiai partnerként bevonta a magyar társaság irányításába az Aeroflot orosz állami légitársaságot, s a Malév igazgató tanácsának élére februárban Anatolij Ballót, a VEB helyettes elnökét állította.
A magyar légitársaság ügye Gyurcsány Ferenc kormányfő március eleji moszkvai látogatásán is szóba került. A tulajdonosi struktúrával kapcsolatos problémákra - amelyek miatt az orosz fél egyelőre nem tesz pénzt a társaságba - akkor nem sikerült megoldást találni.
Vlagyimir Putyin orosz kormányfő az MTI kérdésére akkor igen szűkszavúan mindössze annyit válaszolt, hogy a szükséges összeget az orosz kormány elkülönítette. Veres János pénzügyminiszter akkor még egy napra Moszkvában maradt, hogy a kérdésről tárgyaljon. Az újabb megbeszélés sem hozott megoldást, de a hírek szerint a tárgyalások folytatódnak.