2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem teljesítette a sztrájkoló szlovák légiforgalmi irányítók követelését a közlekedési miniszter, aki rejtett bérköveteléseket gyanít a munkabeszüntetők szándéka mögött, ezért arra kötelezte őket, hogy kedden reggel vegyék fel a munkát, különben a sztrájktörvény alapján eljárást indít ellenük.

A 120 szlovák légiforgalmi irányító közül mintegy nyolcvanan már öt napja sztrájkolnak, ezért az ország légterében nem engedélyezik az átrepüléseket, az induló és a fogadó légiforgalom azonban zavartalan. A sztrájkolók a kezdetektől azt hangsúlyozzák, hogy nem béremelést akarnak, hanem a légiforgalmat üzelmeltető társaság (LSP) élén álló Roman Bíró leváltását akarják kieszközölni, mert szerintük az igazgató a felelős azért, hogy Szlovákia légterében megengedhetetlenül nagy a gépforgalom, ami a repülés biztonságát veszélyezteti.

A hétfői tárgyalásokat követő sajtótájékoztatón Lubomír Vázny közlekedési miniszter annak a véleményének adott hangot, hogy a sztrájkolók kerülő úton akarnak nagyobb bért kikényszeríteni, és Roman Bírón akarják megbosszulni, hogy tavalyi bérköveteléseik előtt nem hajtott fejet.

Mint mondta, a sztrájkolók arra számítanak, hogy az új igazgató majd fejet hajt a követeléseik előtt, márpedig megengedhetetlen, hogy az egyéb juttatások nélkül is havi 272 ezer koronát kereső műszakvezető légiforgalmista és a hasonló bérezésben részesülő beosztottjai ennél is nagyobb bért kikényszerítsenek ki a munkáltatótól.

Még nem tudni, a sztárjkolók hogy reagálnak

A miniszter ultimátuma szerint a sztrájkolók kedden reggel kötelesek munkába lépni. Egyelőre nem tudni, fejet hajtanak-e az utasítás előtt.

Mint arról az Mfor.hu korábban beszámolt, a magyar légtérben csak kismértékben nőtt a forgalom a sztrájk miatt, a Malév szlovák légtéren áthaladó - illetve a sztrájk alatt át nem haladó - járatai közül néhány késik csak, 5-10 percet.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!