2p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt öt évben szinte észrevétlenül duplázott a McDonald’s. 2003 óta 22 McCafé kávézót nyitott országszerte a vállalat. A kávézópiac legnagyobb hazai szereplője további dinamikus bővülést tervez, és nem bocsátkozik találgatásokba új versenytársak megjelenésével kapcsolatban.

A nemzetközi sajtóban „kávéháborúként” aposztrofált verseny a Starbucks és a McDonald’s kávézói között a tengerentúlon már néhány éve zajlik, és a hírek szerint előbb-utóbb itthon is összeméri erejét a két lánc. „Nem versenytársainkra, hanem továbbra is vendégeink igényeire szeretnénk koncentrálni, ez a stratégia már bevált” - mondta Radek Janalík, a McDonald’s ügyvezető igazgatója arra a kérdésre, hogy mit szól a Starbucks várható megjelenéséhez.

„A verseny jót tesz az üzletnek, és a kávézó közönség is jól jár. Sok szereplő van most is a piacon, közülük lehet egy a Starbucks” – tette hozzá Janalík, aki a 22 egység további nagy ütemű fejlesztését tervezi.

Míg az Egyesült Államokban a vállalat év elején jelentette be, hogy közel tizennégyezer McDonald’s-ban lesznek kávézók, addig a kávéházi hagyományaira méltán büszke Magyarország a bevezetésben úttörő szerepet játszott. A hazai első McCafé különlegessége az, hogy 2003-ban a világon hatodikként, Közép-Európában pedig elsőként nyitotta meg kapuit.

A McCafé kávézók rendszerint a McDonald’s éttermeken belül – úgynevezett shop-in-shop rendszerben - találhatók, azonban a tavalyi hat nyitást követően a kávézólánc üzleti sikere indokolttá tette a McCafé önállósodását. Ezért a 22. hazai kávézót a McDonald’s étteremtől függetlenül nyitotta meg a vállalat az Arena Plazaban, áll a társaság közleményében.

A magyarországi McCafék árbevétele és vendégszáma dinamikusan nőtt a hazai piacra lépés óta. Azokban az éttermekben, ahol kávézó is működik, tavaly a vendégforgalom 12 százalékát adták a kávéra, süteményre betérők. A gyorsétteremlánc 2008-ban legalább öt új egység nyitását tervezi, és arra számít, hogy a kávézói forgalmának növekedése idén a tavalyi 25 százalékos növekedést is meghaladja majd.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!