A nemzetközi sajtóban „kávéháborúként” aposztrofált verseny a Starbucks és a McDonald’s kávézói között a tengerentúlon már néhány éve zajlik, és a hírek szerint előbb-utóbb itthon is összeméri erejét a két lánc. „Nem versenytársainkra, hanem továbbra is vendégeink igényeire szeretnénk koncentrálni, ez a stratégia már bevált” - mondta Radek Janalík, a McDonald’s ügyvezető igazgatója arra a kérdésre, hogy mit szól a Starbucks várható megjelenéséhez.
„A verseny jót tesz az üzletnek, és a kávézó közönség is jól jár. Sok szereplő van most is a piacon, közülük lehet egy a Starbucks” – tette hozzá Janalík, aki a 22 egység további nagy ütemű fejlesztését tervezi.
Míg az Egyesült Államokban a vállalat év elején jelentette be, hogy közel tizennégyezer McDonald’s-ban lesznek kávézók, addig a kávéházi hagyományaira méltán büszke Magyarország a bevezetésben úttörő szerepet játszott. A hazai első McCafé különlegessége az, hogy 2003-ban a világon hatodikként, Közép-Európában pedig elsőként nyitotta meg kapuit.
A McCafé kávézók rendszerint a McDonald’s éttermeken belül – úgynevezett shop-in-shop rendszerben - találhatók, azonban a tavalyi hat nyitást követően a kávézólánc üzleti sikere indokolttá tette a McCafé önállósodását. Ezért a 22. hazai kávézót a McDonald’s étteremtől függetlenül nyitotta meg a vállalat az Arena Plazaban, áll a társaság közleményében.
A magyarországi McCafék árbevétele és vendégszáma dinamikusan nőtt a hazai piacra lépés óta. Azokban az éttermekben, ahol kávézó is működik, tavaly a vendégforgalom 12 százalékát adták a kávéra, süteményre betérők. A gyorsétteremlánc 2008-ban legalább öt új egység nyitását tervezi, és arra számít, hogy a kávézói forgalmának növekedése idén a tavalyi 25 százalékos növekedést is meghaladja majd.