A BellResearch kutatása szerint a kétszáz legnagyobb vállalat, különösen a pénzügyi szektorban, jóval fejlettebb IT-biztonsági infrastruktúrával rendelkezik, mint a többi cég.
Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) és az ITBN főszervezője által kezdeményezett kutatás szerint csak minden hatodik vállalat foglalkoztat kifejezetten a biztonsággal foglalkozó munkatársat, máshol ez a terület az informatikai csapat feladatai közé tartozik. Teszik ezt annak ellenére, hogy az elemzés szerint a biztonság nem üzemeltetési, hanem ellenőrző feladat.
Mindebből következően a biztonság sokszor súlytalan a cég tevékenységében, s ezért kevés költséget és erőforrást rendelnek hozzá. A kutatás szerint a legtöbb vállalat maximum 2 millió forintot költ egy évben IT-biztonságra, s egyáltalán nem jellemző, hogy dedikált biztonsági kerettel rendelkeznének a vállalatok vagy az intézmények.
A felmérés szerint kétmillió forintból egy közepes tűzfal-megoldást vagy egy elfogadható vírusvédelmi megoldást lehet telepíteni, de a kettőt együtt, jó minőségben már nem lehet megvásárolni belőle.
A kutatás szerint a biztonsági kihívások erősödését nem érzékelik egyértelműen a válaszadók, inkább a kihívások jellege változott meg. Korábban a vírusok jelentették a legnagyobb problémát, most a spam-et (levélszemét) nevezték meg növekvő kockázatként.
Az elemzés kimutatta azt is, hogy nagy arányban nőnek az informatikai kapacitások, s ez még több teret ad az emberi hibáknak.
Az IT-biztonsági megoldások körében egyre nagyobb szerepet kapnak az üzletmenet folytonosságot biztosító megoldások, ami azért jó jel, mert mutatja, hogy a vállalatok rájöttek, a védelem nem öncélú: azért kell védekezni, hogy a vállalat folyamatosan működjön, s ne érje kár.