A főigazgató szerint különösen azok az ügyletek kockázatosak, amelyeknél Casco és önerő nélkül 8 évnél hosszabb futamidőre vásárolhatnak gépkocsikat lízingkonstrukcióban az ügyfelek.
A PSZÁF adatai szerint a háztartások gépjármű-vásárlásai tavaly a második félévben és az idei év eddig eltelt részében drasztikusan csökkentek. Az új autók vásárlása a 2005-ös szinthez képest napjainkra 15-20 százalékkal esett vissza. Ugyan a használt kocsik vásárlása kismértékben nőtt, de ez nem volt jelentős hatással a megvett autók teljes állományára.
Varga Csaba aláhúzta: a visszaesett kereslet tovább növelte a versenyt a lízingcégek között, amelyek a forgalom felfuttatása érdekében jelentősen lazították a konstrukciók és pénzügyi kölcsönök feltételeit. Így olyan ügyfelek is gépkocsikat vehetnek, akik valójában nem engedhetnék meg maguknak az autóvásárlást. Az ügyfelek ugyanis gyakran nem számolják ki, hogy a havi törlesztések, vagy a lízingdíjak mellett milyen jelentősebb összeget jelentenek az autó fenntartási költségei, például a szerviz, vagy a súlyadó.