5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy héttel korábban történelmi mélypontra esett a TV2, legalábbis ami a főműsoridőben elért 18-49 éves nézőket illeti. Nagy kérdés volt, vissza tud-e a csatorna kapaszkodni a nézettségi versenyben, miután a kereskedelmi TV-k tavaszi produkciói kifutottak.

Noha a TV2 jó ideje azt kommunikálja, hogy számára a 18-49 éves korosztálynál fontosabb az ennél szélesebb kört jelentő 18-59 éves csoport, a hirdetők egy része még mindig a "tradícionális" kereskedelmi célcsoport elérését tartja elsődlegesnek. Ennek megfelelően a műsorpolitika is igyekszik folyamatosan a fiatalabbak felé nyitni, ami természetesen kétélű fegyver. A TV2 például részben ettől vezérelve vágott bele az Éden Hotel című produkcióba, amelynek az első héten elért számai még azt sejtették, hogy akár jelentős közönséget is elérhet a csatorna a fiatalabbak körében. A reality azonban nem tudott áttörést hozni és a Viasat3-on korábban két szériát megélt műsor a szezon derekára "kábeltévés számokat" tudott már csak hozni.

Ez pedig nagyon kevés volt a hétköznap estéken hagyományosan nagyon erős RTL Klub ellenében, mely az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt párosával – illetve a mellettük időnként elindított műsorokkal, mint amilyen legutóbb a Konyhafőnök volt – nagyon komolyan tudja dominálni a munkanapokat. A nézői szokások egyik megnyilvánulása volt a tavasz során a TV2 legsikeresebb idei produkciója is, Az ének iskolája, mely a teljes lakosság körében rendre a legnézettebb műsor volt, ám a kereskedelmi célcsoportban csak top 10-esnek mondhatta magát. Az persze nem újdonság, hogy a TV2 közönsége kicsit idősebb, mint az RTL Klubot nézőké, ám a statisztikák szerint közel sincs akkora különbség, mint amit egy-egy műsor kapcsán gondolhatnánk.

A TV2 számára egyébként már csak azért is fontos lenne egy erős ősz, mert nem csak a kereskedelmi célcsoportban, hanem az általuk kommunikált 18-59-ben is jelentősen elment tőlük a vetélytárs. Míg tavaly a TV2 által számolt, 18 órától kezdődő esti időszakban rendre szoros eredmény született, és gyakran csak néhány százalékpont volt a differencia az RTL Klub javára, addig az utóbbi hetekben itt kialakult egy nagyon masszív, 8-9 százalékpontos különbség. A TV2 persze a teljes lakosságot (+4 év felett) és az egész napot tekintve még jól áll, hiszen itt minimális a különbség az adók között, ám egy délelőtti, vagy kora délutáni, tipikus nyugdíjas nézőket vonzó időszakot sokkal nehezebb értékesíteni a reklámpiacon.


Hogy mit tervez a közeljövőben a TV2, arról egyelőre nincsenek hírek. Várhatóan azonban egy hónapon belül megjelennek majd az első információk, hogy az ősz folyamán milyen műsorokkal rukkolnak elő. Minden esetre nagyon meglepő lenne,ha a Sztárban sztár nem térne vissza. Más kérdés, hogy a csatorna egyik komoly gyengeségére, a hétköznap estékre ez nem fog gyógyírt jelenteni.

Az RTL Klub kapcsán annyival "okosabbak" vagyunk, hogy ismertté vált, a Barátok közt történetében először nem tartanak nyári szünetet a sorozatnál. Ennek persze előzménye volt a tavalyi esztendő, amikor a korábbi közel másfél hónapos pihenővel szemben csak egy nagyon rövid szünet volt. A rajongók számára jó hír, hogy idén egy-két hetet sem kell kihagyni a Berényi család történetéből.

Az őszre előretekintve pedig az is biztos, hogy az RTL Klub műsorra tűzi a Hungary's Got Talent tehetségkutatót. A zsűri új arcokból áll, hiszen Horgas Eszter fuvolaművész, Kovács Patrícia színésznő mellett Linczényi Márk zenész és Csuja Imre színész alkotják majd, és közülük még senki nem vállalt korábban ilyen szerepet.

Érdekes lesz, hogy mit tud az új formátum. Az utóbbi időben ugyanis kissé elfáradtnak tűnt a tehetségkutató műfaj, hiszen a Csillag születik vagy az X-Faktor utolsó szériái ugyan komoly nézettséget hoztak, ám a korábbi évadokat nem tudták megközelíteni. A Got Talent sikerét az adhatja meg, hogy jóval kevésbé épít az énekesekre mint más tehetségkutatók, elég példaként említeni, hogy a magyar változat eredetijében, a brit műsorban idén egy táncoló kutya nyert, míg 2013-ban pedig egy magyar tánccsoport, az Attraction Látványszínház diadalmaskodott. Szintén a műsor várható sikerét vetíti előre, hogy a lelkes amatőrök és a "szerencsétlen futóbolondok" sokkal nagyobb részét teszik ki egy-egy évadnak, a hazai közönség pedig a Bikicsunáj típusú előadókra legalább annyira kíváncsi, mint a végső döntősökre.

Visszatérve a múlt hét adataihoz, azt láthattuk, hogy a 18-49-es korosztályban főműsoridőben (19-23 óra között) a TV2 az egy héttel korábbi negatív történelmi rekord után sem tudott a mélypontról elmozdulni. Hétvégén ugyan sikerült a számokat kozmetikázni, de szombaton például a magasabb közönségarány az unalomig ismételt Üvegtigris című film első részének volt köszönhető. Más kérdés, hogy aznap a Duna TV is műsorra tűzött egy magyar klasszikust, a Csak semmi pánik pedig 10 százalék feletti közönségarányt ért el, amely a köztévénél (a sporttól és az Eurovíziótól eltekintve) manapság "szökő évente" mért adatnak számít.

A mögöttünk hagyott héten tehát minden estét (19-23 óra között) megnyert a kereskedelmi célcsoportban (19-49 évesek) az RTL, amelyet a képernyők előtt ülők 19,7 százaléka nézett átlagosan. A TV2-t a készülékek előtt ülők 8,9 százaléka követte. A Cool továbbra is a 7 százalékos szint felett (7,3% SHR) tudott maradni, de a F+ (6,9% SHR) is nagyon közel volt ehhez. A Duna TV (3,4% SHR) hiába volt erős szombat este Viasat3 (3,9% SHR) mögé csúszott vissza.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!