Nem jellemző, hogy az RTL Klub nem tud sikerre vinni műsorokat, a Vundersőn és Zuperszexi azonban úgy tűnik, felkerül arra a nem túl hosszú listára, amelyre a bukott programok kerülnek. A múlt héten Rubin Kristóf kreatív főszerkesztő az Origónak mondta el, hogy még két adás van a showműsorból, azután befejeződik. Az egyik ráadásul vasárnap ebből lement, ám minden hiába, Balázsék nem tudtak csodát tenni. A nézettség az elmúlt hetek átlaga körül alakult, vagyis nagyjából a készülékek előtt ülők közül minden ötödik ember kapcsolt a produkcióra. Bár az RTL Klub illetékese nem kívánt nyilatkozni a folytatásról, várhatóan a műsor decemberben véglegesen elbúcsúzik. A nézettségi versenyben ugyanis lemaradt a Sebestyén Balázs fémjelezte show, miközben a csatorna átlagos közönségaránya 25-28 százalék között mozgott az elmúlt hetekben, a Vundersőn csak 20 százalék körüli szintre volt képes. Ráadásul a közönség sem zárta a szívébe a műsort, mind a nézőktől, mind a szakértőktől éles kritikát kapott.
Erősen sarkítva a kialakult helyzetet, az X-Faktor háza táján is sok a gond. A produkció ugyanis idén is a legnézettebb műsornak számít, ám a múlt héten is leheletnyit csökkent a közönségaránya. Márpedig – ahogy arról az elmúlt hetek nézettségi elemzéseiben is beszámoltuk (A TV2 is belehúz - tehetségkutatóból jövőre sem lesz hiány) – az előző évadokat nem ez jellemezte. Eleve jóval nagyobb volt a tehetségkutató nézőszáma,és közönségaránya is, amely ráadásul a fináléhoz közelítve többnyire még növekedett is. Idén azonban a jó kezdés után hétről-hétre lassú leolvadást figyelhettünk meg. Más kérdés, hogy mindezzel a vetélytársak nem tudnak élni, a TV2 továbbra is az Édes élet és a Sztárban sztár viszonylagos sikerével kénytelen megelégedni.
A nézettséget tekintve a piacvezető csatorna vitathatatlanul az RTL Klub, a múlt héten is a főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva hét estéből hatot megnyert. A 48. héten a piacvezető közönségaránya átlagosan 24,5, míg a TV2-é 15,6 százalék lett. A két nagy kereskedelmi csatorna mögött ismét az RTL partnercsatornái, az F+ (6,1% SHR) és a Cool (6% SHR) végeztek. Hetek óta nem túl acélosan, de annál stabilabban 3,5-4 százalék közötti szintet hoz a Viasat3 (3,5% SHR), ezúttal sem volt másként, míg a középmezőny sereghajtója ismét a közszolgálati csatorna, az M1 lett (3,3% SHR).
Napi bontásban végigfutva az esti műsorokon az őszi időszakban kialakult trendek köszönnek vissza. Hétfőn az RTL Klub sorozatai (Dr. Csont, CSI) uralták a képernyőket, bár a Dr. Csont a korábbi dominanciájából veszített, ám a TV2 krimijei, az NCIS és az NCIS: Los Angeles ezúttal sem tudtak veszélyt jelenteni, a 10 százalékos közönségaránnyal küzdöttek. Kedden a Mentalista egy gyenge közepes eredményt ért el, csak minden ötödik tévé előtt ülő nézte a krimit, míg a Döglött akták még ettől is elmaradt. A TV2-n vetített Üvegtigris ugyan nem tudta megszorítani az RTL-es műsorokat, ám ha azt nézzük, hányszor vetítették már a filmet, a 14 százalék körüli közönségarány kifejezetten jónak mondható.
Szerda este a Szulejmán kifejezetten jól szerepelt, hiszen az átlagos közönségaránya megközelítette a csatorna hasonló mutatóját, ezzel szemben a TV2-n vetített Stephen King könyvből készült Búra alatt című sorozat már csak minden tízedik nézőt érdekelt. Csütörtökön az RTL választott jobban filmet, az Ölve vagy halva a kereskedelmi célcsoportot tekintve kétszer akkora érdeklődés (közönségarány) mellett futott, mint az XXX2 című film. Pénteken viszont fordult a kocka, hiszen a TV2 legnépszerűbb műsora, a Sztárban sztár verte hasonló arányban az RTL Klubon vetített sorozatot, a Miami helyszínelőket.
Szombaton az X-Faktort nézte minden harmadik ember, aki a tévézést választotta aznap este, így a TV2 a Bajos csajok második részével nem tudott eredményes lenni. Vasárnap viszont kicsit jobban szerepelt a csatorna, hiszen a Napló felfele húzta a TV2 átlagát, és a Charlie angyalai sem rontotta jelentősen azt. Igaz, a többség a hét utolsó napján is az RTL Klubot nézte az X-Faktor alatt, ugyanakkor a Vundersőn és Zuperszexi, ahogy fent jeleztük, ezúttal sem tudott kiemelkedő közönségarányt elérni.
mfor.hu