2p

2015. február és 2016. január között az élelmiszer kereskedelem 4 százalékkal nőtt, addig a 2500 négyzetméter feletti bolttípusoknál stagnálást mért a Nielsen.

A legutóbbi vizsgált időszakban, 2015. február és 2016. január között az élelmiszer kiskereskedelem közel 1550 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le, 4 százalékkal nagyobbat, az előző hasonló időszakhoz képest - közölte a Nielsen piackutató csütörtökön.

Ezek a legőrültebb munkák

A Nielsen kilencven élelmiszer kategóriát vizsgáló kiskereskedelmi indexe szerint lassult az élelmiszerek kiskereskedelmének növekedési üteme, ugyanis míg a vizsgált időszakban 4 százalékkal nőtt a forgalom, a tavalyelőtti hasonló időszakban 5 százalékos volt a forgalom növekedése.

A közlemény idézi Szűcs-Villányi Ágnest, a Nielsen osztályvezetőjét, aki a bolttípusok piaci pozíciójával kapcsolatban kifejtette: az 51-2500 négyzetméter közötti üzletek átlagosan 6 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolítottak le február-januárban, mint egy évvel előtte. A 2500 négyzetméter feletti hipermarket forintban mért forgalma azonban változatlan maradt a tizenkét hónapos összehasonlításban. A legkisebbek, az 50 négyzetméter és az az alatti egységek bevétele is csupán 0,4 százalékkal emelkedett.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!