Hozzátette, bár a Philips a magyar piacon megőrizte jó, illetve vezető pozícióját például a kis háztartási felszerelések és az otthoni világítástechnika, vagy egészségügyi rendszerek piacán, itt is érzi a recessziót, amit mutat az is, hogy a szórakoztató elektronikai székesfehérvári és a világítástechnikai tamási gyára sem üzemel teljes kapacitással.
Az igazgató az MTI kérdésére a magyarországi tevékenységről és forgalomról nem közölt konkrét pénzügyi adatokat, csupán annyit mondott, hogy az idén nem nőtt az időarányos bevételük, s több szegmensben is visszaesést tapasztalnak.
Benedikt Laux elmondta, az éves szinten 26 milliárd eurós bevételű Philips azokra területekre összpontosít, ahol növekedést érhet el. Így például az egészségügyi, az úgynevezett életminőség és a világítástechnikai szegmensre. Ezek a területek nagyjából a bevétel egyharmad-egyharmad részét teszik ki.
A vállalat célja az, hogy a gazdasági válság idején is stabil maradjon pénzügyi helyzete és teljesítménye, jól alkalmazkodjon a változásokhoz, s hatékonyabban működjön.
A Philips több mint 100 országban van jelen, s világszerte 116 ezer alkalmazottat foglalkoztat, s évente a bevétel 6 százalékát költi kutatás-fejlesztésre. Bevételének 30 százaléka a feltörekvő országokból származik.