Az Egyesült Államokban ezer ember megkérdezésével készítettek egy felmérést, melyből kiderült, hogy egy átlag amerikai évente 500 dollárt költ el gyorsétteremben. A láncok közül továbbra is a McDonald's a legnépszerűbb, azt követi a Subway, a Burger King, a Taco Bell és a Wendy's szorosan egymás mögött.
Az amerikaiak által elköltött dollármilliárdok jelentős bevételt jelentenek az amerikai gazdaságnak, a gyorséttermek évről-évre profitot termelnek. A megkérdezett 16-65 év közötti amerikaiak fele hetente legalább egyszer eszik gyorsétteremben, 20 százalékuk pedig egynél többször. A lakosság 14 százaléka az összes gyorséttermi eladás felét vásárolja meg évente a statisztikák szerint.
Elterjedt az a hiedelem, miszerint a gyorséttermekben általában a szegények esznek a gyorséttermekben, ezzel szemben a felmérés azt mutatja, hogy a leggyakoribb fogyasztók a középkorú férfiak, akiknek az átlagosnál magasabb a jövedelmük. Az éttermek egyre nagyobb része kínál akciós menüket ennek a vásárlórétegnek, a legtöbb cég az elmúlt években nagyobb figyelmet fordított az egészséges ételekre is.
A felmérésben részt vevő fogyasztók mindössze harmada eszi meg a vásárolt menüt az étteremben, a tapasztalatok szerint az autóból történő vásárlás a legnépszerűbb, a fogyasztók lojálisabbak azokhoz az egységekhez, melyek kínálnak ilyesn szolgáltatást.
A gyorséttermi reggelik egyelőre csekély arányt képviselnek: a vásárlók 80 százaléka ebédet vagy vacsorát vesz a gyorséttermekben.