2p

Az amerikaiak még mindig pozitívan viszonyulnak a gyorséttermekhez, az ilyen helyek forgalma különösen recessziós időszakokban ugrik meg - írja az AdAge.

Az Egyesült Államokban ezer ember megkérdezésével készítettek egy felmérést, melyből kiderült, hogy egy átlag amerikai évente 500 dollárt költ el gyorsétteremben. A láncok közül továbbra is a McDonald's a legnépszerűbb, azt követi a Subway, a Burger King, a Taco Bell és a Wendy's szorosan egymás mögött.

Az amerikaiak által elköltött dollármilliárdok jelentős bevételt jelentenek az amerikai gazdaságnak, a gyorséttermek évről-évre profitot termelnek. A megkérdezett 16-65 év közötti amerikaiak fele hetente legalább egyszer eszik gyorsétteremben, 20 százalékuk pedig egynél többször. A lakosság 14 százaléka az összes gyorséttermi eladás felét vásárolja meg évente a statisztikák szerint.

Elterjedt az a hiedelem, miszerint a gyorséttermekben általában a szegények esznek a gyorséttermekben, ezzel szemben a felmérés azt mutatja, hogy a leggyakoribb fogyasztók a középkorú férfiak, akiknek az átlagosnál magasabb a jövedelmük. Az éttermek egyre nagyobb része kínál akciós menüket ennek a vásárlórétegnek, a legtöbb cég az elmúlt években nagyobb figyelmet fordított az egészséges ételekre is.

A felmérésben részt vevő fogyasztók mindössze harmada eszi meg a vásárolt menüt az étteremben, a tapasztalatok szerint az autóból történő vásárlás a legnépszerűbb, a fogyasztók lojálisabbak azokhoz az egységekhez, melyek kínálnak ilyesn szolgáltatást.

A gyorséttermi reggelik egyelőre csekély arányt képviselnek: a vásárlók 80 százaléka ebédet vagy vacsorát vesz a gyorséttermekben.

Menedzser Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!