A felvásárlással Németország legnagyobb televíziós vállalatának minden lehetősége meglesz arra, hogy egy pán-európai műsorszóró csoportot hozzon létre.
"Földrajzilag és stratégiailag is tökéletesen beleillik az SBS Broadcasting Group a vállalat portfoliójába. A két társaság pán-európai platformja meglévő adottságai kiaknázásával új piacokat hódíthat meg és további csatornákba, online szolgáltatásokba és tartalmakba fektethet" - fogalmazott a ProSiebenSat.1 Media AG vezérigazgatója, Guillaume de Posch.
Az új médiacsoport ProSiebenSat.1 Media AG néven, müncheni központtal fog működni. A mintegy 13 országot érintő akvizíció révén 24 ingyenes és 24 fizetős tévécsatorna és többek között 22 rádióadó kerül a csoport kezébe. A társaság így mintegy 77 millió európai háztartásba jut majd el, ezzel az aránnyal a második legnagyobb lesz Európában.
Az ügyletnek köszönhetően az SBS bevétele mintegy 48 százalékkal nő a korábbi 2,1 milliárd euróról 3,1 milliárdra. Az EBIDTA 43 százalékkal emelkedik 691 millió euróra. A tranzakció lebonyolítása a Bank of America vezérletével zajlik, de részt vesz benne a Calyon, a Credit Suisse, a HypoWereinsbank, a JP Morgan, a Lehman Brothers, a Morgan Stanley és a Royal Bank of Scotland is.
A felvásárlás híre bizonyosan nem érte váratlanul a piacot, mivel a német médiacég többségi tulajdonát tavaly decemberben megvásárolt befektetők - a Permira és a Kohlberg Karvis Roberts - már korábban közölték, hogy egyesíteni kívánják a két csoportot.