Az, hogy a ProSiebenSat.1 felvásárolja az SBS-t, nem érte váratlanul a piacot: a német médiacég többségi tulajdonát tavaly decemberben 3,1 milliárd euróért megvásárló befektetők - a Permira és a Kohlberg Karvis Roberts - már korábban közölték, hogy új szerzeményüket egyesíteni kívánják az általuk 2005-ben körülbelül 2,5 milliárd dollárért vásárolt SBS-szel.
Az új tulajdonosok nem is tétováznak sokáig: az ügylet már idén őszre megvalósulhat. Az egyesüléssel létrejövő társaság a Bertelsmann csoport tagjaként működő, magyarországon is jelen lévő RTL csoport legnagyobb európai riválisává válik.
A ProSiebenSat.1 tavaly az előző évit 10 százalékkal meghaladó, 386,7 millió eurós adózás előtti eredményt ért el, az éves árbevétel 5,8 százalékkal, 2,1 milliárd euróra nőtt. Az eredmények jórészt a német televíziós reklámpiac bővülésének köszönhetők: 2006-ban a hirdetők a ProSiebenSat.1 becslése szerint összesen 4 milliárd eurót költöttek tévéreklámokra, három százalékkal többet, mint egy évvel korábban - áll a Világgazdaság cikkében.