A METRO-csoporthoz tartozó áruházlánc döntéshozói 2007 tavaszán egy budapesti árubörze során választották ki az őszi akció szortimentjét. Míg a két berlini áruházban 2006 őszén megvalósított „Magyar Hetek” során mintegy húsz termelő cég közel hatvan terméke volt megtalálható a polcokon, addig idén már csaknem negyven hazai élelmiszeripari és borászati vállalat közel kétszáz különféle terméke vehetett részt az akcióban.
A termékek folyamatos kóstoltatását az Agrármarketing Centrum megbízásából a szervezésbe és lebonyolításba bevont berlini marketingügynökség biztosítja. Az akció időtartama alatt a résztvevő termékek forgalma várhatóan eléri a 100 ezer eurós nagyságrendet.
Az eladásösztönző akció célja a magyar termékek további népszerűsítése, az azok iránti érdeklődés felkeltése a németországi vásárlók, valamint a kereskedelmi döntéshozók részéről, végső soron pedig a piacszerzés, a résztvevő termékek minél nagyobb arányú belistázása a kereskedelmi láncokban, áll a társaság közleményében.